Inlägg från: Marina |Visa alla inlägg
  • Marina

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Måste hoppa in och hålla med Disan, lek och rollspel är en sak men
    seriöst måste man bre på dagens mobbnibg är det inte illa som det är, att klä sin pojke i flickkläder ar elakt på ex dagis mm..... handlar inte om jämställdhet bara att men pojkar är pojkar och flickor är flickor man behöver inte överdriva för inbilla inte mig att det är fint med glittriga jeans mm på en pojke!!!!!!!!  ÖVERDRIFT

• Marina

Seriöst så kan man inte säga att kläder är fina på vem som, så då tycker du att mannen är fin om han har brudklänning och kvinnan smoking när ni gifter er, kom inte och säg att ni inte skrattat om er man kom i er brudklänning... kläder är söta ja MEN en rosa glittrig tröja är söt på en flicka på en pojke är det tyvärr töntigt och man skrattar med sina barn när dom KLÄR ut sig för det är vad dom borde göra, rollspel heter det testa identiteter väldigt normalt..... och givetvis är det fel att mobbas men man behöver inte servera det på silverfat, glasögon kan man inte hjälpa men att mamma klär mig i klänning det kan man!!!!!!!

• Marina

Klart man är van vid det, för pojkar är pojkar och flickor är flickor har inte med jämnställdhet att göra om det är det ni måste ändra på så ändra på det som bör ändras löner ex, men kläder låt barnen ha sina identiteter sluta förvirra dom vill dom göra valet senare att vara trans eller gay låt dom göra det av egen vilja när dom förstår vad det innebär!!!! nej absolut så kan pojkar ha söta kläder mina har det varje dag men inte är det flickkläder som är söta på dom, utan när min son klär sig i ex kusinens rosa klänning då är det lek och alla skrattar både han och vi... Alla kan ha byxor men även där finns det dom som är mer pojkiga eller flickiga om ni nu önskar att era små pojkar vore flicker så se till att försöka skaffa er en flicka istället... 

giftgrodan skrev 2008-01-22 20:51:02 följande:
    Men vad är det som gör att du skrattar åt en man i klänning men inte en kvinna i byxor? Jo naturligtvis för att du är VAN vid det! För tvåhundra år sen hade du kanske sett lika löjlig ut i dina jeans som mannen i klänning gör för dig idag. Jag hade definitivt reagerat om en brudgum kom i klänning, men jag hade i alla fall förstått att det ingalunda beror på någon naturlag, utan på sedvänja och kultur. Jag tycker definitivt också det är intressant att fundera över VARFÖR något som är "gulligt" på en tjej blir "töntigt" på en kille. Låt mig gissa att du tycker att det är mer ok att en tjej har "tuffa" kläder än att en kille har "söta"...
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????