Inlägg från: Snurre Sprätt |Visa alla inlägg
  • Snurre Sprätt

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Hur andra klär sina barn är upp till dom. Personligen så skulle jag aldrig klä mina pojkar i flickkläder.

Sen är frågan...VAD är flickkläder förutom kjol,klänning o blusar?

Svaren blir olika från person till person.

Mina säöner kan mycket väl ha ljusa kläder på sig. Röda...o t.o.m rosa. Min älsta på 14 älskar rosa så han väljer det själv.

Skulle däremot inte köpa en tröja eller en byxa som är lila eller rosa med fjärilar eller blommor på...men väljer killen den själv som större...ja då får han väl ha det då. Ser inget fel i det om det är barnets eget val.

Inte fel annars heller kanske men det är inget jag själv hade valt.

• Snurre Sprätt
    62a skrev 2008-01-23 13:48:49 följande:
    Ludenben du skriver så här:"tycker bara det är synd att folk inte får ha sin åsikt utan att andra ska tycka att man är ute å cyklar eller att man inte förstår"När jag skrev att jag tyckte du var ute och cyklade med ditt resonemang så valde du att tolka det jag skrev på helt fel sätt. Du får självklart ha vilken åsikt du vill men blanda inte in dina egna klädval i det hela, för jag vidhåller att troligen nån gång i ditt liv råkat välja en "killmodell" utan att kanske ens märka det själv eller i ett sammanhang så som Dramaonline skrev "Förutom det minns jag med plågsam tydlighet mitt sena åttiotal när den enda socialt godkända uniformen i skolan var Levis 501:or, oavsett kön"Apropå diskussionen om "onaturliga" kläder förresten. Vad jag vet så har Thomas di Leva tex en mycket speciell klädstil med klännningliknande kreationer och han är hur populär som helst. Varför skratta åt någon som Thomas di Leva? Han har blivit poppis för sin musik och hans klädstil är den del av honom. Ingen låter väl bli att lyssna på hans musik ( om man nu råkar gilla den) pga av hans klädval.
    Tycker det var bra skrivet faktist,men den sista meningen fick mig att fundera på en sak. Tomas Di Leva är en vuxen person o väljer själv...det gör inte ett barn alla ggr.

Jag menar inte detta som något påhopp för jag anser att var o en klär sina barn som de vill men vill ändån ha sagt att det går inte at jämföra barn med vuxna.

Barn måste ha det som de vuxna sätter på dom i regel men vuxna väljer själv!
  • Snurre Sprätt

Kom o tänka på en sak just nu...

Jag har twins på 5 år. En pojk o en flicka. Min pojke brukar ibland ta ett par byxor som min flicka har. Ett par jeans med en lila fjäril på byxbenet.

Han har haft dom på sig o jag har skrattat till o sagt att dom är jättefina. Han har fått ha dom på sig faktist. Har någon frågat så harjag sagt att det är lillsyrrans byxor som han ville ha på sig.

Sen det här med att barnen väljer kläder i butiken...ja det gör mina med...till en viss mån.

• Snurre Sprätt
    palmblad skrev 2008-01-23 16:59:21 följande:
    Skrattar du för att sonen har en fjäril på byxorna? Varför måste du säga att det är hans systers?Snurre Sprätt skrev 2008-01-23 16:18:46 följande:
    skrattar för att han har fjärilar på byxorna???
    Har jag skrivit att det var det jag skrattade åt?
    Min son kom o visade upp skrattande att han hade lånat sin systers byxor...o jag skrattade tillbaka o sa att han var fin!

Var det fel att säga att det var hans lillasysters byxor när folk frågade?

Jag förklarade av rena farten faktist. Hade ingen tanke på att det kanske lät fel i andras öron!
  • Snurre Sprätt

Sen var det ju syrrans byxor så var är felet?

• Snurre Sprätt
    Beckah82 skrev 2008-01-23 17:18:22 följande:
    Fy sjutton så elakt att skratta åt sin son som stolt kommer och visar upp att han tagit på ett par byxor han gillar!Snacka om att såra själen.
    Jag skrattade inte ÅT sonen!!!
    Jag skrattade med honom!!! Vad skulle jag göra? Får jag inte möta min son med ett leende? Hade jag inte gjort det...ja då hade jag verkligen sårat hans själ!
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????