Inlägg från: Kasperina |Visa alla inlägg
  • Kasperina

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

För att han vill det?
    Mina barn har alltid fått välja själva. Sonen var med mig på ett Me&I party och blev förälskad i en klänning med bilar på och då fick han den. Han hade den på dagis och sen ville de andra killarna också ha såna
    Han har dock aldrig varit mycket för prinsessklänning som min kusins son som bara ville ha prinsessklänningar under en period
    Sonen älskar lila så både skor och kläder inhandlas även från "tjejavdelningen".
    Han har aldrig blivit retad för sin klädsel.

Jag är glad att vi lever i ett samhälle där inskränktheten nu ogillas lika mycket som det som är annorlunda

• Kasperina
    gäst84 skrev 2018-06-22 09:42:39 följande:
    Klart de inte bryr sig om sina barn, de skiter fullständigt i barnets bästa och ser bara barnet som en politisk yttring. Klubben för inbördes beundran vilket i sig är patetiskt. Tycker dock personligen att det är vidrigt när man involverar sina barn i "grupprunket"!
    Jag personligen tycker det är vidrigt när man tvingar in sina barn i en fyrkantig mall där allt ska vara som det alltid har varit, annars är det fel.
    All innovation ska fördömas och förlöjligas, och individualismen ska krossas redan i förskolan
    Tur att det finns individer som struntar i grupptrycket, annars hade utvecklingen aldrig gått framåt.
  • Kasperina
    Hejjk skrev 2018-06-22 11:20:06 följande:
    Kasperina skrev 2018-06-22 11:09:54 följande:

För att han vill det?

Mina barn har alltid fått välja själva. Sonen var med mig på ett Me&I party och blev förälskad i en klänning med bilar på och då fick han den. Han hade den på dagis och sen ville de andra killarna också ha såna

Han har dock aldrig varit mycket för prinsessklänning som min kusins son som bara ville ha prinsessklänningar under en period

Sonen älskar lila så både skor och kläder inhandlas även från "tjejavdelningen".

Han har aldrig blivit retad för sin klädsel.

Jag är glad att vi lever i ett samhälle där inskränktheten nu ogillas lika mycket som det som är annorlunda

Berättade du inte att det är tjejkläder?
    Jag har inte gått på den kommersiella myten att att vissa typer av kläder bara kan användas av barn utan snopp.
    Jag erkänner att jag har vissa förutfattade meningar om tyllklänningar och glitter, men det är viktigt för mig att inte belasta mina barn med mina förutfattade meningar. Det är inte deras fel att jag inte är lika öppen och oförstörd som de är och de ska inte behöva lida för det.
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????