Inlägg från: Port II |Visa alla inlägg
  • Port II

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Liquorice50 skrev 2018-06-12 15:43:44 följande:

Ja, varför blir män mindre manliga och då också mindre värda om de har kjol eller klänning?

Jag som är man har ofta klänning men inte offentligt då det finns många (som denna tråd visar) som starkt ogillar att människor bryter normen.

De kommer att bli mer kvinnliga eftersom pojkarna kommer att söka sig ifrån dem. Deras vänner kommer att utgöras av kvinnor.

Att klä sin son i rosa är både obegåvat och inskränkt.
  • Port II
    Dementoria skrev 2018-06-22 12:33:17 följande:

Finns det någon av er ytterst irriterade och kränkta som varit med om att ha ett barn, pojke eller flicka, som själva valt att gå emot den gängse normen? Barn har, vilket vissa av er inte verkar förstå, en egen (ofta sjukt stark) vilja.

En av mina pojkar hade långt hår, rosa, glitter, blommor, fjärilar, allt "tjejigt" ni kan tänka er. Till och med klänning ville han ha. Han fick ha det han ville ha, så länge det var kläder som passade vädret fick han ha vad han ville - varför skulle jag lägga mig i det? 

Kanske var det min unge TS såg den där dagen? Idag är han i alla fall en fullkomligt normal snart 16-åring. Han är som pojkar i den åldern är mest med den skillnaden att jag aldrig hör honom döma folk, prata illa om andra, bete sig svinigt eller liknande. Han är en god människa helt enkelt (vilket han med all säkerhet blivit om han gått klädd i enbart pojkiga kläder också) och hans period av glitter och glamour har inte gjort honom osäker på vem han är, på sitt kön eller liknande. 

Jag tycker att det förs en sned och överdrivet hätsk debatt kring allt som rör små barn och deras olika perioder. De flesta barn går, om de får, genom en rosa och glittrig period. Den går över. Sedan är det superhjältar som gäller. Eller något annat.

Det verkar dock som att det är enbart när pojkar får anamma typiskt flickiga drag som det blir debatt, varför är det så?

(ja jag vet att tråden är 11 år gammal, det är tyvärr lika sorgligt aktuellt idag)

Många förstår inte skillnaden mellan leda och att förbjuda.

Många förstår inte heller skillnaden mellan att icke vara dömande och att sträva efter udda beteenden.
  • Port II
    Dementoria skrev 2018-06-22 13:03:17 följande:

Jo det sägs så. Finns det några bevis för detta undrar jag då? För det är många som tror och tycker men var finns riktiga fakta? På lång sikt menar jag då.

Det finns så otroligt många sätt att förstöra barn på. Att ge dom 100 valmöjligheter i stället för två känns ändå inte som ett av dom?

Är välkänt att valfrihet är en av de viktigaste orsakerna till utbrändhet och stress bland yngre. Unga ska inte ha mer valfrihet än absolut nödvändigt. Besluten ska fattas av vuxna med barnets bästa för ögonen.
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????