Varför klä sin pojk i tjejkläder????
*vi förflyttar oss 100 år bakåt i tiden* "Jaa, snart är det väl okej att tjejer har byxor på sig också!"
*vi förflyttar oss 100 år bakåt i tiden* "Jaa, snart är det väl okej att tjejer har byxor på sig också!"
För att..?
Ja, och vad de vill ha på sig är en sån utmärkt sak de kan bestämma själva i nästan alla fall.
Vad jag vill ändra på? Jag vill att min son ska kunna klä sig i rosa och glitter från topp till tå utan att vuxna tittar snett eller att barn retas.
Hur ska vi lösa problemet? Tja, alla vuxna borde skaffa sig sunt bonnförnuft och inse att de har gått på en stor bluff från klädindustrin. Självklart kan alla barn ha alla färger och former. Jag personligen skulle skämmas lite ifall jag baserade hur mina barn ska se ut, på ett ideal som klädföretagen har satt upp för att sälja kläder! Om bara vi vuxna vågade klä våra barn i de färger de passar i och vill ha, skulle barnen inte retas - eftersom en pojke i rosa vore lika lite konstigt som en tjej i blått!
Ursäkta, men att det inte är snyggt är ju bara bullshit! Jag har fått massor av komplimanger av människor. "Åh vilken otroligt söt tjej". Sen när jag säger som det är: att det är en pojke - då reagerar de som du gör nu. Att det helt plötsligt inte är snyggt. Larv! Är det snyggt innan man vet om könet är det snyggt efteråt också. Såklart!
Och det går ju heller inte att se ifall ett barn är flicka eller pojke, så hur det "inte är snyggt" med rosa på pojkar fattar jag inte?