• Anonym (HJÄLP)

Kondylom och graviditet? Farligt vid fölossningen?

Hej jag väntar mitt fösta barn i v 26.
    Hade kondylom när jag var 17år. Fick tillbaka det en gång ett år senare. Sedan har ja inte fått det mer.

Min bm sa nu att det kan bryta ut igen under el efter graviditeten. Vilket det nu gjort!! Kände att jag hade två vårtor igår..är stensäker att det är kondylomen!
    Är det farligt att ha det och behandla det under graviditeten?
    Har hört att det är farligt att ha det under en förlossning..

Hjälp...någon som vet som själva haft det under graviditeten el under förlossningen???????????
    Vad ska ja göra?

• Svar på tråden Kondylom och graviditet? Farligt vid fölossningen?
  • Anonym (HJÄLP)

pufff

• Anonym (Haft)

Hej!

Jag hade precis samma problem som du under min förra graviditet och det blev så illa att de var tvungna att bränna bort vårtor men hade jag vetat då att det skulle göra så jä**a ont så hade jag inte gjort det. Var stora sår efteråt och gjorde superont!
    Vet att de kollade när jag kom in till förlossningen och frågade om jag hade ngn vårta men det hade jag inte just då. Vet inte riktigt men det kan väl smitta barnet på ngt sätt om det är så att man har mkt vårtor just vid förlossningen men är osäker, det var ett tag sedan och denna gången har jag, peppar peppar, inte behövt bekymra mig om detta. Hör efter med din BM vad hon säger.
    Lycka till!

• Anonym (HJÄLP)

ååhh...ne ja blir galen..varför va detta tvungen att komma nu? de kliar som satan!! snyft!

• Anonym

Barnet kan smittas vid förlossningen, ja.

Svar på tråden Kondylom och graviditet? Farligt vid fölossningen?