• Mamma Lamm

Hur kallt ska det vara i en frys?

Ja, svara gärna snabbt. Vår frys står på -9 men min man säger att det ska vara ca -30. Visst har han fel, eller?

• Svar på tråden Hur kallt ska det vara i en frys?
  • Dimitra

- 18 enligt Råd & Rön.

Jag röstar på Sisu i Expedition Effell 2007, gör du?
  • Dollars matte

-18 har vi på våran, så däromkring bör det ligga

Japp, jag är en besserwisser. Och ibland har jag till och med rätt.
  • Arga Klara

Japp minst -18 bör det vara.

• Muminmamman

Det ska inte vara varmare än -18 i frysen om man inte vill försämra hållbarheten hos matvarorna.

• Mamma Lamm

Hoppsan!
    Tack skulle det stå! Mittemellan med andra ord Glad

• Some Say Love

Vi har en digital inställning.. och den ska vara -18 grader enligt instruktionerna.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Muminmamman

Oj... lite sent ute, men tur att alla svar överensstämmer i alla fall!

• Mia83

Åtminstone -18 för säkerhetens skull, sen kan man ha det kallare också men det kostar ju onödigt mkt pengar. PÅ jobbet (restaurang) är det sagt att frysen ska hålla mellan -18 och -24 grader.

• Dimitra

Om din man ändå inte tror dig trots att du frågat FL-panelen så finns följande lilla text

"Frysen ska hålla –18°C. Är det för varmt kan maten bli dålig och är det för kallt går det åt onödigt mycket el. Varje grad under –18°C innebär en ökad strömförbrukning med 5 procent."

här: www.radron.se/templates/test____4479.asp

• Mamma Lamm

Den är nog sönder tyvärr för matvarorna tinar och det skulle de väl inte gjort även om det varit -9...

• Dimitra
    Mamma Lamm skrev 2007-10-25 17:24:56 följande:
    Den är nog sönder tyvärr för matvarorna tinar och det skulle de väl inte gjort även om det varit -9...
    Det tror jag knappast. Tråkigt att ha en sån viktig sak trasigt
  • Mamma Lamm

Ja, väldigt trist, måste försöka rädda allt kött  och mina kantareller nu bara...

• Dimitra
    Mamma Lamm skrev 2007-10-25 17:28:30 följande:
    Ja, väldigt trist, måste försöka rädda allt kött  och mina kantareller nu bara...
    Hoppas att du har släktingar och vänner med lite plats i sina frysar Tur att ni upptäckte det innan allt var helt förstört.
  • BabyEm

Min frys gick oxå sönder för några veckor sedan Jag hade storhandlar dagen innan och när jag kom hem var allt förstört

• Mamma Lamm

Ja, frysen var full hos mig också och nästan allt förstört, lyckades bara rädda lite kött..

Svar på tråden Hur kallt ska det vara i en frys?