Hur kallt ska det vara i en frys?
Ja, svara gärna snabbt. Vår frys står på -9 men min man säger att det ska vara ca -30. Visst har han fel, eller?
Ja, svara gärna snabbt. Vår frys står på -9 men min man säger att det ska vara ca -30. Visst har han fel, eller?
- 18 enligt Råd & Rön.
-18 har vi på våran, så däromkring bör det ligga
Japp minst -18 bör det vara.
Det ska inte vara varmare än -18 i frysen om man inte vill försämra hållbarheten hos matvarorna.
Hoppsan!
Tack skulle det stå! Mittemellan med andra ord
Vi har en digital inställning.. och den ska vara -18 grader enligt instruktionerna.
Oj... lite sent ute, men tur att alla svar överensstämmer i alla fall!
Åtminstone -18 för säkerhetens skull, sen kan man ha det kallare också men det kostar ju onödigt mkt pengar. PÅ jobbet (restaurang) är det sagt att frysen ska hålla mellan -18 och -24 grader.
Om din man ändå inte tror dig trots att du frågat FL-panelen så finns följande lilla text
"Frysen ska hålla –18°C. Är det för varmt kan maten bli dålig och är det för kallt går det åt onödigt mycket el. Varje grad under –18°C innebär en ökad strömförbrukning med 5 procent."
här: www.radron.se/templates/test____4479.asp
Den är nog sönder tyvärr för matvarorna tinar och det skulle de väl inte gjort även om det varit -9...
Ja, väldigt trist, måste försöka rädda allt kött och mina kantareller nu bara...
Min frys gick oxå sönder för några veckor sedan Jag hade storhandlar dagen innan och när jag kom hem var allt förstört
Ja, frysen var full hos mig också och nästan allt förstört, lyckades bara rädda lite kött..