• Bubbelbebis

15 kg på 3 veckor?

Hej!

Är det någon som lyckats gå ner 15 kg på 3 veckor (el.likn.) med hjälp av pulverdiet? 

• Svar på tråden 15 kg på 3 veckor?
  • sigrid86

jag har en kompis som gick ner 11 kg på två veckor, så 15 på tre veckor borde väl inte vara helt omöjligt! Hon åt cambridge.

• Mortill2gubbas

Inte jag personligen, men en bekant till mig har faktiskt gjort den med hjälp av pulverdiet.

• Stjärnanis

Hmmm, vill sätta upp ett varningens finger! Det är _inte_ hälsosamt att gå ner så mycket på så kort tid. Gör det hellre långsamt så är det lättare att behålla vikten!

• Karisma

Jag vet en som minskat 20kg på 4veckor med nutrilette. Men man måste vara jättenoga med kosten då man slutat, annars så kommer alla kg tillbaka snabbt.

Kram K.

• Villebusen

Jag håller med stjärnanis. 1-2 kg i veckan mår kroppen bäst utav. Jag har gått ned 26 kg bara på att motionera samt ändrat kosten. Och märker att det är svårare att gå upp i vikt nu när det gått så långsamt... ca 2 år. Så ta det lungt ni får ett bättre resultat med att gå ner saktare.

• THR1972

jaa det kan gå med typ cambridge eller liknande men det är i så fall ingen hälsosam viktminskning man får....

• Spegellandet

15 kg = 135.000 kcal

135.000 kcal/21 dagar=6.428 kcal (0,7 kg per dag eller motsvarande energin i 5 pizzor eller 6,5 liter sockrad läsk eller 2 kg godis eller 130 äpplen)

Man räknar med att kvinnor behöver ca 2.000-2.500 kcal/dag och att man aldrig ska gå under 1.200 kcal/dag vid viktminskning. Även om du har ett så högt kaloriintag att du skulle kunna minska med 6.400 kcal per dag och inte hamna under 1.200, så skulle jag gissa att det inte är det roligaste eller nyttigaste sättet att komma i form på. Inte mest långsiktiga heller :-/ Du kan ju börja med det, men prova att gå till en dietist och få en utvärdering och plan. Man behöver inte späka sig :)

• Bubbelbebis

Nej kul är det nog inte! Men jag var mest nyfiken på om det verkligen är möjligt och om någon lyckats!

Självklart är det den sunda vägen som är den smartaste!   I längden iaf.

• Ellah

Inte 15 kg på 3 veckor men dock 9 kg på två veckor och sedan ytterligare 6 kg på tre, dvs 15 kg på 5 veckor med Naturdiet. Jag tränade inte fullt ut annars tror jag att jag nog hade kunnat loosa något kilo till.

• Ellah

Jag mådde bra, de första dagarna kan vara svåra sedan vänjer man sig och blir lite speedad. Inga problem alls, jag mår bra och håller vikten även nu efteråt.

• Nilsson1

Ellah : Hur lång tid gick du på naturdieten ? bytte du ut alla mål ?

• Rosana

Lite nyfiken, så jag måste fråga; finns det något som höjer förbränningen i pulverdieterna? Jag menar, med tanke på att man kan gå ner så mycket på så kort tid?

• Ellah

Nej, det tror jag inte, men man tappar mycket vätska så den stora första viktnedgången är ju mestadels vätska. Men det blir till en sporre och man fortsätter och tappar så småningom fett.

• MiniFröberg

Rosana: Vad jag vet finns det inget som höjder förbränningen, men med en så extremt minskad energiintag så förlorar man snabbt stora mängder väska och även muskulatur.

Svar på tråden 15 kg på 3 veckor?