• Marsbaby

Tips på "färdigjord mat" från mataffären - från Uncle Bens såser till Kelda soppor och färsbiffar etc!

Hej!

Vill jättegärna ha tips på färdig mat, halvfabrikat, från mataffären. Allt från goda uncle bens såser, till Keldaprodukter och köttfärsbiffar! Sån grejer som underlättar matlagningen när man har 0 inspiration och 0 minuter till godo mellan amning och blöjbyten etc... Jag har rätt dålig koll på sånt nämligen men vill veta mer!

Hoppas på god inspiration från er!

• Svar på tråden Tips på "färdigjord mat" från mataffären - från Uncle Bens såser till Kelda soppor och färsbiffar etc!
  • miLLus

uncle bens sötsura sås, wok, kyckling eller fläskfile och servera med ris eller nudlar.. mums mums.

• Junior mint

Ica har också egna såser på burk nu, sötsur, curry och paprika med kryddor. 14-15 kr.

Idag gjorde jag kallops från konserv med kokt potatis och rödbetor, skit gott!

• Blå Flygare

Pytt-i-panna
    Blodpudding
    Soldatens ärtsoppa
    Felix Gulach
    Pasta Carbonara, Pasta bolognese (frysdisken)

• Junior mint

...jo nu kom jag på en favorit som jag åt när jag var mammaledig; fryst fiskgratäng! Bara att slänga in i ugnen, klar 40 min senare. Ingen förberedelse alls...

• Atamon

Santa Maria har indiska kryddmixer som är bra, finns i många varianter. Stek tex kyckling eller kött, tillsätter kryddpåsen creme fraiche eller vatten. Finns också cooking sauce, dvs sås på glasburk. Samma där stek tex kyckling och tillsätt burksåsen.
    Jag åt Korma Cooking Sauce förra fredagen - jättegod!

Keldas alla soppor är bra. Bara att tillsätta fisk, räkor, kyckling, grönsaker för att få dem matigare. Finns exempel på förpackningarna.

Campells tomatsoppa och champinjonsoppa är god
    Felix köttsoppa på glasburk, finns också grönsakssoppa, samt deras gulasch. Köttbullarna på burk går också an (de enda färdiga köttbullar som jag äter)
    Tidigare nämnda Soldatens ärtsoppa, finns också en variant på ÖoB som heter Kockens, den är också okej.

Ärtsoppa, bruna bönor och risgrynsgröt finns ju på "korvar" också.
    De flesta frysta fiskgratänger är ganska okej, likaså pytt i panna.

• annca

Mrs Chengs och ICAs egna grytbaser! Fantastiskt goda thai-currygrytor blir det av dem!

Keldas såser! Ostsåsen och ädelostsåsen till gratänger med kött och kyckling, ostsåsen och citronsåsen till fiskgratänger!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Marsbaby

Tack för tipsen!!!! Mycket jag tänker pröva här!

Nåt mer bra tips?

• Agni

Knorr's Lasagnette (har jag i ugnen nu) typ det godaste jag vet
    Knorr's Macaronette
    Santa Marias färdig mix för hemgjorda köttbullar, hamburgare, Biff Teki osv.
    Det används flitigt i vårat hem

Jag är så jävla grym
  • Laire

Saltabiten och pulvermos (=lappskojs), riktigt gott! Många tycker det låter knepigt, men testa och se, det är enkelt och supersmaskigt!

Bara att koka ihop mos, öppna Salta Biten-buken, häll av spadet och "fluffa upp" med en gaffel. Rör i köttet och rör tills det inte är några klumpar (det blir som köttrådar i potatismoset).

Som sagt, många dömer ut rätten utan att ha smakat, men den är jättegod!

Så blir två tre, mars-08
  • Kaldorei

Lidls färdiga lasagne e jättegod. kostar 39 kronor för en ganska stor form =)

Svar på tråden Tips på "färdigjord mat" från mataffären - från Uncle Bens såser till Kelda soppor och färsbiffar etc!