• n1ettan

Gravid igen, vad kan jag göra?

Jag har fått Trombyl 75 mg, Progesteron vaggisar morgon och kväll, Trio-B samt ultrljud vecka 6,8,10 och 12, 17-18. So far so good. Är nu i 8:e veckan så vi försöker att inte hoppas för mycket. Detta är vår fjärde graviditet på 15 månader.

• n1ettan

Jag tycker att det är en jobbig tid fram till vecka 12, det är ju så att 90% av missfallen sker då. Min missfall har alla tre varit före v 12.

Att tänka positiv är bra för själen, men tyvärr påverkar det inte graviditetens varande eller inte.

Jag glömde säga att jag är 39 år och jag äter extra tillskott av omega-7 (speciellt bra för slemhinnor och dyrt som s*tan). Det är en sådan där grej som jag tror på "lite" i alla fall. Kanske mest för att jag äter dåligt så kan det ha betydelse. Fettsyrorna är antiinflammatoriska, så det kan ju inte vara fel!

Jag är mest rädd för ett MA, att komma på ultraljudet osså är det något knas! Det första missfallet var så, och det var helt by far det värsta som hänt i mitt liv! Ett missfall märker man ju som sagt själv, då hinner man vara lessen hemma också.

Hoppas att vi alla fixar det här, varje graviditet är en ny chans!

Svar på tråden Gravid igen, vad kan jag göra?