är det ok att vara förkyld vid nedsövning?
ska skrapas på måndag och sövas ner....är skitorolig nu när det är förkylningstider att man ej få rsövas ner då om jag skulle råka bli förkyld..???
Eller är det ok att vara lite grann förkyld.????
ska skrapas på måndag och sövas ner....är skitorolig nu när det är förkylningstider att man ej få rsövas ner då om jag skulle råka bli förkyld..???
Eller är det ok att vara lite grann förkyld.????
en lätt förkylning e ok...Vid en skrapning är det dessutom en lätt narkos...
jag tror att en lätt förkylning är oki.... Som sagt så är det med narkos så de sköter iaf andningen åt dig....
sköter andningen åt mej...??? ååh det lät farligt..jag är redan megarädd fö rmin narkos....shit.....kanske ska avboka..??
Det är absolut ingen fara. Men de hjälper en med du vet sån där andningsblåsa som stöd åt din andning. Du blir inte intuberad och så.
Det är som sagt bara lätt narkos. Den är mindre farlig än tex vanlig ryggmärgsbedövning...
tack för era svar...
en till fråga: får man spruta vid nedsövning???
vill absolut inte ha mask för ansiktet då jag mådde dåligt av det som liten när jag fick det en gång......spruta har jag hört..men är osäker....
Det KAN vara dumt att vara förkyld vid lättsövning, eller narkos! Man har lättare för att få besvär med andningen då.
Min son höll på att mista livet, trots att han inte ens var förkyld. När han skulle väckas upp efter en skiktröntgen, fick han laryngospasm, dvs kramp i luftvägarna. han höll på att dö, och fick efteråt krupp- och astmabesvär. Fick ligga fem timmar på uppvaket!
Men som jag förstår det, är ts inte förkyld nu? Utan bara rädd för att bli det?
jag tror det är mask som gäller?
Ring sjukhuset och fråga- de vet deras rutiner
Jag var förkyld när jag skulle opereras och det blev blankt nej från narkosläkaren eftersom narkosen tar hårt på kroppen så likställde dom det med att springa ett tävlingslopp med förkylning i kroppen, dvs. man riskerade att drabbas av hjärtarytmi och andra otrevliga följder. Så det var inte värt risken.
Det finns många olika typer av narkos, har inte riktigt koll på alla.. men vid ett ingrepp som skrapning så är man inte nedsövd djupt alls... Och en mkt kort tid.. själv haft en jättehemsk hosta när jag fick lätt narkos o inga problem . Barn är naturligtvis känsligare...