• sara0602

Hur mycket äter era 6 veckors bebisar.

Min Noah blir 6 veckor imon. Jag har sedan födslen gett han NAN ersättning. När jag läser andra trådar om hur mycket barnen äter blir jag nervös att jag ge Noah för mycket.
    Jag ger han 120 ml vatten + pulver var 4:e timme. När jag ger han 90 ml vatten + pulver blir han hungrig efter 3 timmar. Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur mycket äter era 6 veckors bebisar.
  • Miccca

Nu äter visserligen min son Babysemp, men han äter nog nästan för mkt. På paketet står det att de "ska" äta 100-160 ml per gång å ca 600-800 ml per dag.
    Men han äter nästan alltid 200ml per gång å ca 1000 ml per dag, men han sover ju mellan 21-08.30 så han äter väl ikapp sig under dagen.

Hur mkt äter din son sammanlagt på en dag då?

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • IdaN

Dom beräknar att bebisar som är 6 veckor ska ha en dygns mängd på minst 600ml om dagen.det sa i alla fall våran doktor när vi var med våran Emilia på sex veckor som har börjat gå ner i vikt.Men det är ju oxå väldigt individuellt hur mycket barnet vill äta så länge som han inte verkar få ont i magen av att äta mera så ska du inte vara nervös över det.

Casper & Emilia mamma älskar er,Kämpa nu gumman
  • fillie

kan man verkligen ge för mycket? jag fick rådet att ge dom tills dom är nöjda...de visar om när det är nog eller så kommer det upp...

• Miccca

Nää egentligen kan de nog inte f¨å för mkt för som sagt då spyr de ju upp överskottet å våran son spyr aldrig så han måste ju vara nöjd med den mängden

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • Augustibrud

Alltså jag får snart spunk med våra tvillingar..dom skriker efter mat ibland redan när det gått 2 timmar dom är 5 veckor å äter dygnet runt med 2 - max 3,5 timmar mellan måltiderna! Då får dom ca. 100 - 130ml/ måltid...Så de äter lugnt över 1000ml/dygn Skulle vara skönt om dom åtminstone nattetid skulle orka 4 timmar!!!

Dom har fått ersättning från 2 veckors ålder!

• fillie

äter dom mer nu?

~Neos mamma~
  • BlueYee

Min bebbe är 7 veckor i dag och han äter allt mellan 90-200 ml 5,6 och i bland 7 gånger om dagen. Överskottet kommer upp igen. Han får baby semp!
    I bland kan det gå 5 timmar i bland 2 timmar. Jag menar dom som ammar har ju ingen aning om hur mycket deras bebisar får i sig, så varför ska det vara annolunda med tillägg???

BB-hemvård o BVC sa nämligen till mig att han inte fick äta mer än var 4 timme, för då skulle han få ont i magen. Men jag strunade i dom o gav när han var hungrig. Och nu har jag en glad bebis!!
    Magknip kan dom ju få när man ammar oxå :)

Ge honom när han är hungrig!!

Svar på tråden Hur mycket äter era 6 veckors bebisar.