• sommarblomma

Vilken vecka gick ni hem ifrån arbetet?

I vilken vecka på din graviditet gick du hem ifrån arbetet?!
    och hur disskuterade du det med din chef? och vad för typ av arbete har du?

Har små disskuterat med min chef (jobbar som personlig assistent) när jag ska vara hemma och tycker det är jätte svårt att veta eftersom jag vet inte hur stor jag kommer bli och hur tungt jag då tycker arbetet mitt är!! och sen måste någon vara vikarie ifrån mig när jag är mammaledig och då måste vi sätta in en annons och sådant tar ju tid med!

Bäbisen är beräknad 28april så jag har sagt ungefär början av mars (då jag har rätt till havenskapspenning om arbetet blir för jobbigt) eller början av April!

Vi skulle disskutera vidare det lite senare!

Hur gjorde ni?!!

• Svar på tråden Vilken vecka gick ni hem ifrån arbetet?
  • Vonkan84

Jag kommer att gå hem på Havandeskap den 13/12, då har jag ca 7 veckor kvar till BF.
    Jobbar som USK inom äldrevården, vilket är ett fysiskt påfrestande arbete och även ett arbete som innbär risken som ex hot & våld.

*3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • sommarblomma

Ok! pratade du då med försäkringskassan då och de godkännde det?

• Maja K

tar semester 3 veckor innan. stressigt, ej fysiskt jobb. inget att söka hp för.

• sommarblomma

men sen undrar jag om man har rätt att gå hem vecka 32,då man har rätt till havenskapspenning...gills det som föräldrardagar så det försvinne föräldrardagar?!:S eller är havenskapspenning mera som "sjukskrivning" fast man får lön...eller vad innerbär egentligen havenskapspenning?! försökt läsa på föräskringskassans hemsida men jag fattar 0!

• Mogika

Jag jobbade hela sommaren, och tog semester från vecka 36 och började med föräldraledigheten från bf.
    Jga sa bara till min chef när jag ville ha semester, planerade det tidigt så det va inga problem! Men jag har inget tungt jobb eller så, sitter vid en dator..

Nu är vår dotter här!
  • Miiiaaa