• emet

Färga ögonfransar hemma hur gör ni?

Jag använde tidigare en sort då det funkade utmärkt att ha ögonen öppna. Idag skulle jag färga dem med en ny sort, då jag inte hittade den jag annars använder, det sved som tusan i ögonen, var tvungen att genast tvätta bort det! Depend är märket. Men hur gör ni blundar? hur gör ni då menar jag för att kuna måla på krämen?

• Svar på tråden Färga ögonfransar hemma hur gör ni?
  • Tyshaa

malar pa som mascara, och anvander en gammal urtvattad mascara borste!

• AstraTrillian

Skumt, jag använder depent och "målar" på fransarna med tunna delen av lilla plastpinnen och har ögonen öpnna hela tiden. Råkade det komma lite i ögonen kanske.

• emet

Kladdar ni först på den där vätskan och sen krämen? Jag provade en gång till med att blanda krämen och vätskan då gick det bättre.

• Chiculata

fräter inte sånt på fransarna?

the most important history is the history we're making today
  • Tyshaa

nej herregud, blanda 2 cm farg ts med 10 droppar ur flaskan blanda lange tills det blir en slat smet sedan tar du pa det pa ogonfransarna med en urtvattad ren mascaraborste

• babyassistans

Hej där,

ett tips:blanda som någon sa tidigare och måla på med en fin pensel, jag brukar flörta med make ellr vännina, lägger mig skönt blundar och penslar på "göran" blir jättesnyggt!!!

• Thinan

ca 2 cm färg och 6 droppar vätska blandas ihop och sen smetar jag på det med en mascaraborste och låter verka 20-25 minuter ca. Visst svider det som fan om det kommer i ögonen men där ska man ju inte ha det ; )

• Jii

Jag har använt både snabbfärgningen o den "vanliga" från Depend. Snabbfärgningen ska man ta på vätskan först o sen kladda på färggelen - den färgar direkt o man ska skölja bort det nästan på en gång.
    Den färgen som ska sitta i 25-30 minuter eller vad det är ska man ju blanda vätskan o färggelen...

Det man ska tänka på när man använder snabbfärgningen är ju att den verkligen tar på en gång där du har haft framkallningsvätskan, så får du lite på kinden eller där du inte vill ha färg så var snabb med att ta bort det!

Jag har ögonen öppna oavsett vilken jag färgar med. Får lite panik o tvångstankar att jag måste titta om jag skulle ha ögonen öppna....

Svar på tråden Färga ögonfransar hemma hur gör ni?