Fylld Fläskfilé?
Någon som prövat? Och vad hade ni i?
Någon som prövat? Och vad hade ni i?
Japp! Brukar göra en som är fylld med en röra av champinjoner, riven ost, tomatpuré, chilipulver, paprikapulver, salt och peppar. Har dock inte receptet med de olika mängderna till hands nu. Sen gör vi en sås på skyn + med färska tomater och grädde till. Serveras med ris.
Jag tänkte ha krossad tomat, vitlök... nått mer förslag?
hur fyller man en filè?....den är väl full redan?. Jarvar man ur och sen fyller? berätta!, jag är jättenyfiken på att prova
Soltorkade tomater är också väldigt gott. Majs, vanlig lök, sambal oelek.. Jaa, allt som är gott!
Jag vill också veta.. Knyter man ihop den och tillagar den i ugnen eller stekar man den??
Jag har bara gjort inbakad, då hade jag Crème bonjour Grekisk vitlök i. Smarrigt...
soltorkade tomater färsk basilika o mozzarella blir jättegott
Man kan snurra bacon runt för att få den att hålla ihop.
Jag skär också ett långt snitt och proppar i så mkt jag kan. Sedan binder jag ihop den med sån där stektråd/bomullstråd. Steker den först i stekpannan för att få fin yta och sen in i ugnen. Brukar vara mkt populärt.
30-40 minuter, hur många grader är det på då?
Jag har virktråd som jag surrar runt (istället för steksnöre)
och jag brukar proppa min full med kryddmarinerad fetaost *mums*
Ska faktiskt ha det imorgon
Helsteker förresten i 15-20 min i stekpanna och virar sen in i folie så köttet får "vila"
Nu har jag ätit middag och det fick bli fylld fläskfilé! Fyllde den med vitlök, krossade tomater, sambal olek, lite permesanost och salt. Virade ihop den med ett blått virkgarn som jag hittade (med risk för att bli Bridget Jones blåa soppa ) vilket gick jättebra! Efter 25 minuter i ugn fyllde jag på med tärnad färsk tomat och matlagningsgrädde i formen, in en kvart till. Mums!!!