Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Fläggman

Fylld Fläskfilé?

Någon som prövat? Och vad hade ni i?

• Svar på tråden Fylld Fläskfilé?
  • 2bmamma

Japp! Brukar göra en som är fylld med en röra av champinjoner, riven ost, tomatpuré, chilipulver, paprikapulver, salt och peppar. Har dock inte receptet med de olika mängderna till hands nu. Sen gör vi en sås på skyn + med färska tomater och grädde till. Serveras med ris.

• Fläggman

Jag tänkte ha krossad tomat, vitlök... nått mer förslag?

• pulmones

hur fyller man en filè?....den är väl full redan?. Jarvar man ur och sen fyller? berätta!, jag är jättenyfiken på att prova

Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • sockerflicka

Soltorkade tomater är också väldigt gott. Majs, vanlig lök, sambal oelek.. Jaa, allt som är gott!

• sockerflicka
    lillalillalillamysan skrev 2007-10-26 17:10:34 följande:
    Jag vill också veta.. Knyter man ihop den och tillagar den i ugnen eller stekar man den??
    Jag brukar skära ett längsgående snitt, rätt djupt. Sedan proppar jag i det jag vill ha och så kan man fästa ihop den igen med tandpetare. Om man vill, annars kan den vara "öppen". Jag steker hela i ugnen, det tar ca 30-40 min.
  • pulmones
    sockerflicka skrev 2007-10-26 17:15:56 följande:
    Jag brukar skära ett längsgående snitt, rätt djupt. Sedan proppar jag i det jag vill ha och så kan man fästa ihop den igen med tandpetare. Om man vill, annars kan den vara "öppen". Jag steker hela i ugnen, det tar ca 30-40 min.
    låter faktiskt gott!!

jag skulle nog fylla den med kantareller och vitlök!
    Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • svirr

Jag har bara gjort inbakad, då hade jag Crème bonjour Grekisk vitlök i. Smarrigt...

• Såpan

soltorkade tomater färsk basilika o mozzarella blir jättegott

• Jii

Man kan snurra bacon runt för att få den att hålla ihop.

• 2bmamma

Jag skär också ett långt snitt och proppar i så mkt jag kan. Sedan binder jag ihop den med sån där stektråd/bomullstråd. Steker den först i stekpannan för att få fin yta och sen in i ugnen. Brukar vara mkt populärt.

• Yariija

30-40 minuter, hur många grader är det på då?

• sockerflicka
    Yariija skrev 2007-10-26 17:47:08 följande:
    30-40 minuter, hur många grader är det på då?
    Oj, hur många grader... Jag brukar nog ha på typ 200. 175 kanske? Jag vet inte riktigt..
  • Zimlis

Jag har virktråd som jag surrar runt (istället för steksnöre)
    och jag brukar proppa min full med kryddmarinerad fetaost *mums*

Ska faktiskt ha det imorgon

• Zimlis

Helsteker förresten i 15-20 min i stekpanna och virar sen in i folie så köttet får "vila"

• lillalillalillamysan

Nu har jag ätit middag och det fick bli fylld fläskfilé! Fyllde den med vitlök, krossade tomater, sambal olek, lite permesanost och salt. Virade ihop den med ett blått virkgarn som jag hittade (med risk för att bli Bridget Jones blåa soppa ) vilket gick jättebra! Efter 25 minuter i ugn fyllde jag på med tärnad färsk tomat och matlagningsgrädde i formen, in en kvart till. Mums!!!

Svar på tråden Fylld Fläskfilé?