Inlägg från: Meli |Visa alla inlägg
  • Meli

Myror

Hur blir man lättast av med jordmyror, vi har hela gräsmattan full med rödmyrebon, eller vi hade det förra sommaren, och de har nog inte flyttat.... jag hällde på vanligt gift, men det hjälpte inte så mycket. Finns det någon som har bra tips.

Vi vill helt inte förgifta hela trädgården, då vi vill använda den också, och katterna springer där....

• Svar på tråden Myror
  • Meli

Skarpa

Ok, rör man bara runt lite i boet och häller i massa finmalen vitpeppar, eller....

• Meli

ok, då blir det att vitpeppra hela gräsmattan och fylla den med små vita plastdosor, nåja, bara de försvinner så

• Meli

NinaFina

Jo, de flytar sig nog bara, men jag tänkte att man kunde börja närmast huset och sen arbeta sig utåt och driva dem mot grannarna och kyrkogråden som är en av våra grannar

• Meli

såg att Myrr hade ett medel där man la i giftpåasa i vatten och vattnade ut. Vattnade gräsmattan igår, hoppas det fungerar.....

• Meli

Skräckhistoria.....

Jag höll på att rensa ogräs på vår ogräsbevuxna framsida, vi har inget gräs på det som ska bli gräsmatta, det ska sås snart, men ogräs har vi i varje fall....
    ser då en jordhög på vilket det växer halvmeterhögt gräs, jordhögen är väl en halvmeter i diameter, och någon decimeter hög.....tar tad i grästet. Jordhögen ser rolig ut, full med små hål...då ser jag det.....det är ingen vanlig jordhög, utan ett giganstiskt jordmyrebo.....det kryllar av myror på det, blääääää.

Svar på tråden Myror