Inlägg från: tinna |Visa alla inlägg
  • tinna

Myror

Jag hatar myrorna! Vi har små svartmyror i köket, badrummet och kontoret. Blir vansinnig på dom! Men jag har sett vart dom kommer in, ska nog testa med vitpeppar då!

Sen har jag hela trädgården fyll med skogsmyror. Testade att myrra dom igår, det gick åt en hel burk, min man tyckte att jag var galen. Ska sart gå ut och se hur det har gått, kanske skulle köpa en jätteförpackning med vitpeppar också. Eller göra en blandning av vitpeppar och kanel och strö ut på dom värsta ställena.....

• tinna

Peki: Dom får vara hur snälla dom vill, men dom behöver inte bo i hela min trädgård och i alla rabatter. Man blir biten överallt när man rensar land, kan inte sola på trädgården och absolut inte gå barfota....

• tinna

Peki: Jag har koll på vilka myror som är vilka Dom som jag har över hela trädgården är dom som är röda och svarta, alltså vanliga skogsmyror. Dom har sin stack under och i en björk på trädgården och utgår därifrån och befinner sig som sagt över hela trädgården. Det är jobbigt när man har barn som vil leka i trädgården men som knappt törs för att han blir översållad med myror. Jag vet att dom gör nytta, men det får dom gärna göra nån annanstans just nu.

• tinna

Uppsalatjej: Det finns myrdosor på ica och granngården. Köpte två igår på ica. Dom är för inomhusbruk eller på altan med tak. Dom ska placeras oåtkomliga för barn. Detta gjorde att vi inte kunde ställa dom precis där dom kommer in utan en bit bort. Så igår och idag på förmiddan var det rena autobahn genom badrummet. Men nu ligger det mest döda myror utmed "vägen", jag hoppas att alla dom andra har tagit sig in i boet med giftet och sen dött därinne.

• tinna

Nu har vi snart haft våra dosor uppe i en vecka och nu syns det inga levande myror mer nånstans. Dom verkar fungera!!

Svar på tråden Myror