• Dalkulla74

Liten blå leksaksgitarr kommer tomten med

Om du har varit snäll och tomten kommer med paket till dig, vad vill du att det ska ligga i paketet då frågade jag min 2,5årige son. Han svarade som rubriken . Så nu letar jag efter en leksaksgitarr till honom, gärna blå också eftersom han sa så.

Har sett en på blaelefant.se men är jättetacksam för flera tips!

• Svar på tråden Liten blå leksaksgitarr kommer tomten med
  • digimax

brukar inte de flesta leksaks affärer ha sånnt?

• lurv

Jag såg både rosa och ljusblå leksaksgitarrer på Rusta.

• Dalkulla74

Tack lurv, ska kika där !

Vill ju som sagt så gärna hitta just en blå!

• Johanna 76

finns blå på claes ohlsson för 99kr ....

• Dalkulla74

Johanna 76: Oj gör det, super! Ska genast surfa mig dit och kolla!

• Johanna 76

hej precis samma..fanns i dom färgerna med men när jag rotade bland gitarrerna såg jag mörk blå...(finns liten hål i förpackningen där man ser färgerna)...den köpte jag idag!!blir också julklapp till min son..:)den gitarren du länkade har bara 4 strängar, då är det inte en gitarr ;) den ska 6 hihi e noga för sambon spelar själv då är det tyligen viktigt hahahaa.....

• Söderböna

Faaaaaast, jag har en liten invändning. Nu ville sonen visserligen ha en blå gitarr, men leksaksinstrument är sällan bra. Varför döda ett gryende musikintresse med ett dåligt instrument?

Kolla i en musikaffär på vad en riktig barngitarr kostar. Om du är osäker på hur man stämmer en gitarr kan du köpa en stämapparat.

• Dalkulla74

Nej men den jag länkade till hade 6 strängar, 6 sånna där stämskruvar iaf Jo jag vill inte heller köpa en med 4, en ukke har vi hemma redan .

Då ska jag dit och spana efter en blå

• Dalkulla74

söderböna: Jag kan tänka mig att det blir en "riktig" barngitarr så småningom, men nu när han inte är äldre än vad han är så känns det inte aktuellt än på ett tag. Vill se lite hur stort musikintresset blir med. Han har nog lite gehör iaf för när jag sjunger så säger han "låter fel" få se om han säger samma om clasohlsongitarren då .

• Johanna 76

en riktig gitarr kan man köpa när dom är lite äldre..man kan självklart köpa en riktig men det kostar..vår son är liten så han får leka med den (iof gillar han pappas "riktiga" gitarrer hemma)men men.man får väl känna efter själv vad man själv tycker passar lr?

• Dalkulla74

Idag har jag varit på Clas Ohlson och köpt en blå gitarr till Martin i julklapp .

• Johanna 76

hehe...tomten börjar tidigt i år....

• Dalkulla74

Ja vi får se när jag är klar med alla julklapparna. Jag har så ont om tid till shopping så jag måste försöka lära mig att börja med julklapparna i tid för de senaste åren har varit lite panikartade då jag varit ute alldeles för sent! Jag vill inte köpa julklappar bara för köpandets skull utan gärna ha en tanke med det jag ger bort också...

• Johanna 76

jag har också börjat....orka inte stressa i mitten av dec;)))bla köpte jag också samma blå gitarr till min son...

• HemligaMamman

Fanns det rosa också? Minns att vi fick ett blad med en rosa gitarr för 99:- men kommer itne iohåg var. Googlar o googlar, men hittar ingenting förutom rusta och blaelefant.se

• Pingumamman

Om man har tillfälle att besöka Krabat så hade de gitarrer i många olika färger, mina döttrar ska få röda i julklapp

Svar på tråden Liten blå leksaksgitarr kommer tomten med