När sluta äta på natten??
Min snart 7veckors vaknar o ska ammas var annan, var tredje timme varje natt. Hur länge gör dom det?
Min snart 7veckors vaknar o ska ammas var annan, var tredje timme varje natt. Hur länge gör dom det?
Vakna av hunger kan dom göra långt efter 1-årsdagen. Det är så olika från barn till barn när det är dags att sluta äta på natten! Ingen här inne kan säga NÄR barn slutar nattäta.
lillen är 6 mån o äter fortfarande 2-3 ggr per natt
om han är hungrig eller om det bara är vana är ju svårt att veta, men efter att försökt söva honom igen med annat än amning brukar jag ge upp eftersom han somnar direkt med mat och då får ju jag också sova
min dotter två år vill fortfarande ha en välling på natten om hon ätit dåligt!
Jag ammar min son ca 4ggr per natt och han är 6 månader, räknar med att få natt amma i alla fall ett halvår till!
Från de är 4 månader behöver de inte äta på natten, men många vill göra det så länge de får. Vi körde Sova hela natten-kuren när våra tjejer var 4 månader och from det har de inte ätit på natten och sover gott hela natten.
när ni körde shn, gjorde ni det stenhårt på alla punkter?
Jag är inte beredd att vara så hård med sömnen på dagen, utan vara flexibel
hur lång tid tog det?
Jag är 39 och går fortfarande ut i köket mitt i natten o gör mackor. Vet inte hur jag skall bryta det.
Kunde inte låta bli..........
Min son slutade när jag slutade amma honom. Han var då strax över 1 1/2 år.
min son är nio månader och äter en eller två gånger på natten.
Det är olika. Det finns barn som klarar hela natten redan vid 2 månader, medan andra behöver nattmål ända upp i 1-årsåldern. Det går att tvinga bort nattmålen i förtid, men det kan resultera i gnälliga barn som går upp dåligt i vikt ...
Inka 78: From 3:e natten sov de gott 11-12 timmar. Självklart har det varit bakslag men på det stora hela har det funkat jättebra! Daglurarna har varit svårare men vi kände att det var viktigt att få de synkade så vi fick något liv däremellan iom att de är två.
Lövet: Kanske det är så, det vet jag inte. Vet bara att BVC oxå sa samma sak, att de inte behöver mat på natten efter 4 mån, även om de vill ha det. Våra tjejer har definitivt inte blivit kinkiga och följer sin viktkurva som de ska.
Tj ajag vill ibland äta på natten och jag är 27. Min 4- och 3-åring kan fortfarande ibland vakna och vara hungriga. De två åt på natten rgelbundet till de var ca 1½ år, sen slutade de självmant, förutom i undantagsfall då de kan vara hungriga. Min 9 månaders åter natten igenom och jag räknar med att han nog slutar med det när han inte behöver det längre.
Min son är 3,5 månad och just inatt ¨å är det första natten som jag testar att inte amma honom när han vaknar. Det går jättebra, bara lite gnäll som går över när han får nappen och lite trygg buffning i rumpan.
Kör ingen speciell kur utan går på min magkänsla. Jag buffar honom i rumpan, ger nappen och ramsar en liten ramsa som han kommer förknippa med sovandet. Lite inspirerat av s-h-n antar jag. Men inte lika hårda regler.
Dottern körde jag likadant med när hon var lika gammal och det funkade också bra, men alla barn är olika såklart.
Suskiv: Ja du, inte finnas det några vetenskapliga länkar att hänvisa till vad jag vet, eftersom man inte lär få använda små bebisar som försökskaniner. Gissningsvis bygger det på långvarig observation och studier av små barns utveckling och vanor. Jag har iaf två stycken "empiriska bevis" här hemma på att bebisar inte svälter ihjäl eller mår dåligt av att inte äta nattetid efter CA 4 månader. De sover jättegott från ca kl 18.45- 6.30 och är inte panikhungriga när de vaknar. Men det gäller att verkligen se till att tanka de fulla innan natten så de är proppmätta, annars vaknar de garanterat och är hungriga!
Det är mycket olika. Min dotter har först nyligen slutat att amma om nätterna och hon är över två och ett halvt år. Amning är inte bara mat för dom utan att det är ju lika mycket närhet och trygghet. Så att dom kan ju behöva amma om nätterna även fast att dom kanske inte behöver själva maten
Min pojk är 2,5 mån o har nu sovit 6 nätter utan att vilja äta förrän kl 6 på morgonen . Det var inget jag planerat, utan skedde spontant från hans sida. Tidigare åt han även kl 2 på natten.
Jag tror det är olika. Min dotter sov hela nätterna efter 2 veckor, men jag hade så mycket mjölk så hon käkade sig nog proppmätt på dagen
Min son har för ca en vecka sedan börjat sova från 21-22 till 8-9 på morgonen, han är ca 2mån gammal.
det glesas nog ut men att bebisen äter på natten får du nog räkna med ett bra tag till... Det är så individuellt när dom slutar med det. Min son är snart 8 månader och visar inga tecken på att sluta, men jag ammar ju han liggandes i sängen så jag somnar fort om och får inte så störd sömn.