enlitenbitkaka skrev 2007-10-27 10:52:04 följande:
Iförrgår fick jag ont i magen....spänner och "drar", strålar liksom ut från mitten och utåt...mest runt naveln och nedanför. Mår lite illa ibland men inget jag inte klarar av. Liiiiite kass i magen men inget extremt dåligt....gasig... Orkar inte sova på nätterna för att magen känns så uppsvälld och ömmar. Nu nyss strålade det ner mot höger sida...är rädd att det är blindtarmen? Ska tillägga att smärtan inte är outhärdlig...den kommer i perioder. Vill inte operaras ju Håller på och försöker skaffa barn....har BIM på tisdag och hoppas ju att det ska ta sig snart. Men blindtarmen måste man opereras väl?
Hallå vännen!
Trist att höra att du inte mår bra. Jag hade ju blindtarmsinflammation för några år sedan och det började som du beskriver, det gjorde ont runt naveln och det var en konstig smärta så jag kände direkt att det inte rörde sej om något "vanligt" ont i magen. Vet faktiskt inte hur jag ska beskriva smärtan, det var som någon blandning mellan träningsvärk och en brännande smärta. Inom ett dygn så flyttade sej smärtan ned till höger sida och det gjorde så ont att jag inte kunde stå eller gå rakt.
Min blindtarmsinflammation gick väldigt fort, jag fick första känningen på torsdag morgon och det blev värre under dagen, fredag flyttade sej smärtan och det gjorde fruktansvärt ont, fredag eftermiddag brast den och jag opererades akut på fredag kväll.

Jag hade sökt läkare två gånger under de dagarna men blivit hemskickad.
Ett test som de gjorde på sjukhuset var att jag fick ligga på rygg och så tog de högra benet och förde upp mot magen, alltså så att låret ligger mot magen och det gjorde hemskt ont.
Jag hoppas inte att det är blindtarmen du har men jag tycker ändå att du ska åka in så att en läkare får kika på dej för det är så mycket bättre om det upptäcks i tid så att det inte blir som för mej, jag fick bukhinneinflammation eftersom den hann brista.
Hoppas att du kryar på dej, vi hörs snart. Hälsa F. Kram