Inlägg från: Nicke |Visa alla inlägg
  • Nicke

Kugghjulsprincipen

Det är ju pga folk som skiter i andra som orsakar köer eftersom att de stoppar upp för oss andra som kör varannan bil....

• Nicke

Sen sitter de jävlarna i sina egna köer och svär. Den egna skiten i ansiktet och jag älskar det. ;)

• Nicke

Nej, man kan ju inte stanna i en rondell. Det är inte så smart.
    Kugghjul eller blixtlås som vägverket kallar det innebär att om två filer tex går ihop så kör man in varannan bil. Alltså, man lämnar plats för en bil att köra in framför mig. Personen bakom gör samma sak. Ofta så pressar sig mer än en bil in vilket är idiotiskt men många svin finns det.

mjuffpuff skrev 2007-10-27 15:28:19 följande:
    vad är kugghjulsprinsip? jag har inget körkort så oroa er inte vad jag fattat det som ska man släppa fram dom som redan är i rondellen innan man kör in.. man ska ju inte stanna för någon när man väl befinner sig i rondellen? ...är det kugghjulsprinsipen?
  • Nicke

På en hel del ställen i bl.a. stockholm så sitter det vita skyltar där det står "Blixtlås" och så en liten illustrering.

• Nicke

Grundregeln i trafiken är att man hjälper varandra med mera. Många tycks skita i den totalt.

• Nicke

Det spelar ingen roll hur lätt eller svårt det är.
    Du är skyldig att ha den uppmärksamheten så att du hinner stanna innan övergångsstället. ;)
    Hur lätt det nu är... hehe.

Stolt Farssa skrev 2007-10-29 18:44:38 följande:
    Ett j....vla påhitt till: bilister har väjningsplikt mot fotgängare vid obevakade övergångsställen.Fotgängare har f....n så mycke lättare o stanna än vad en bilist har.och så väldigt ofta som folk knatar ut med näsan i vädret utan att ens titta, bara tar för givet att man kan få stopp på fordonet, vilket inte är världens lättaste med t.ex. en fullastad lastbil (60ton+) i vinterväglag.Nää, min teori : störst går först.
Svar på tråden Kugghjulsprincipen