• Anonym (ont)

måste bli lös i magen..

Jag har sår i analöppningen efter att jag fött min son. Nu spricker jag upp varja gång jag ska bajsa och det gör så jävla ont,. nu måste jag hitta något som gör mig lös i magen så jag kan bajsa och så detta kan läka...
    snälla hjälp mig..

vad blir man lös i magen av?

• Svar på tråden måste bli lös i magen..
  • Nufsan

Det är svårt och få något snabbverkande när man väl har problemen förutom microlax eller så.

Se till att dricka mkt vatten och det är än viktigare när man äter en massa frukt och linfrön t ex då det annars blir förstoppande utan vätska.

Finns det inget jourapotek i nån närliggande stad annars då?

Laktulosen smörjer tarmarna  och gör så att man blir "lös" i magen, beroende på hur mkt man tar. För mig har det fungerat klockrent.

♥ღ♥Äntligen är vår älskade dotter här♥ღ♥
  • Anonym (sol)
    Anonym (ont) skrev 2007-10-27 15:37:42 följande:
    Hur mkt katrinplommon måste man äta? för att bli riktigt lös?..
    Funkar inte på alla..

I alla fall inte på mig..
    Jag åt väldigt mycke..
    Men ta o ät nötter också. Päron har någon sakt ska funka har ej testat det..

Fiber, Kaffe mörkt.. Ut o gå, röra på sig.
  • mjuffpuff

tror ni inte laxeringsmedel funkar ? min bror fick det iblandat sitt te en gång, han drack bara ett par klunkar men fick ändå besöka dass ganska länge..

• mjuffpuff

min halvbror är bara 10 månader, han har hämska förstoppningsproblem.. ibörjan hjälpte en burk katrinplommon, men inte längre.. tycker synd om er båda

• Anonym (ont)

finns Laktulos receptfritt??

Ska prova med massa vatten och katrinplommon, om inte de funkar så får jag besöka mitt apotek på måndag

• Nufsan

Laktulos kan du även ge till små barn, be att de pratar med BVC om det för det kan bli riktigt helvete om man inte får bukt med det i tid. Min dotter blev förstoppad vid 8 månaders ålder och hon hade problem flera år efteråt för hon vägrade bajsa... då det gjorde för ont. Allt blir en oerhört ond cirkel.

mjuffpuff skrev 2007-10-27 15:43:41 följande:
    min halvbror är bara 10 månader, han har hämska förstoppningsproblem.. ibörjan hjälpte en burk katrinplommon, men inte längre.. tycker synd om er båda
    ♥ღ♥Äntligen är vår älskade dotter här♥ღ♥
  • RebeccaR

När jag jobbade på ålderdomshem gav vi pensionärerna laktulos och laktipex... Det tror jag är receptfritt... När det blev riktigt illa fick de laxoberaldroppar. Det är starkare och det är receptfritt. Lycka till! Inte bra att ha det som du har det!

Rebecca med ängeln Aaron www.famronnquist.se
  • Anonym (sol)
    Nufsan skrev 2007-10-27 15:45:50 följande:
    Laktulos kan du även ge till små barn, be att de pratar med BVC om det för det kan bli riktigt helvete om man inte får bukt med det i tid. Min dotter blev förstoppad vid 8 månaders ålder och hon hade problem flera år efteråt för hon vägrade bajsa... då det gjorde för ont. Allt blir en oerhört ond cirkel.

japp, här en som vet..

Har ett himla blää på det..  Har åter fått tillbaka hård mage igen..

O man vill ej ha så.. För det är många dagar som går bort, på grund av att man har så himla ont.. O att det är så jobbigt..

• Anonym

Undvik svart te, det blir man hårdare utav.

• mjuffpuff
    Nufsan skrev 2007-10-27 15:45:50 följande:
    ååhh... okej, fast jag tror redan han får något mot förstopning.. ska säga till dom ändå, kanske blir bättre av detdär tack
  • Jambosana

Linfrön!!!!! Massor, i mat och i dryck. Slipper du paja tarmarna med en massa laxermedel.

• delphibaby

Köp viktväktarnas colagodis i påse.dom blir man jättelös i magen om man äter många ut av dom..de är laksermedel i dom..:)lycka till
    Anonym (ont) skrev 2007-10-27 15:27:12 följande:

Jag har sår i analöppningen efter att jag fött min son. Nu spricker jag upp varja gång jag ska bajsa och det gör så jävla ont,. nu måste jag hitta något som gör mig lös i magen så jag kan bajsa och så detta kan läka...snälla hjälp mig..vad blir man lös i magen av?
  • Anonym (ont)

tack för alla tips, katrinplommon och tuggummi funka =)

Svar på tråden måste bli lös i magen..