• soiiie

mammor i örebro?

känner knappt ingen efter som jag är så ung att mina vänner inte fått barn än så det skulle vara kul att pratamed fler som har :)

• Svar på tråden mammor i örebro?
  • R Mutt

Hur ung är du då? FÖR föräldrar under 20 finns det en verksamhet (typ öppen förskola) inne i centrum. Där gick jag med min förstfödde.

Nu är jag dock aldeles för lastgammal

• feelgood

hej...jag är lite i samma sits. känner inga i min ålder som har barn. Jag är 23 och fick min son i maj!

• principisessan

ja "unga mammor" finns i Örebro för mammor under 20 år.. själv är jag 26 så jag är ju alldels för gammal för det, men min syster gick på det när hon var yngre o fått sitt första barn.. kanske kan vara nåt

• Busan22

Hej! Jag är 23 år å har en son på 8 mån, känner inte heller så många i min ålder som har barn här då jag inte har bott här så länge

• principisessan

vet hur det är.. i vår vänskapskrets är vi i princip de enda som fått barn. Är dock 3 år äldre än dig så jag anser mig väl inte direkt som "ung förälder" men det blir man ju nästan när de flesta verkar vänta till långt efter 30 med att skaffa barn.
    Har börjat umgås lite med föräldragruppen som vi var med i .. kanske kan vara nåt?

• R Mutt

Jag bor i ett område med ganska hög medelålder på föräldrarna (Lillån) så jag känner mig också ganska ung med mina 27 år.

Särskilt på föräldramöten mm med det äldsta barnet (7år) för där är många föräldrar riiiiktigt gamla.

På nätet är medelåldern lägre än genomsnittet däremot så även i de "vanliga" örebrotrådarna är många ganska så unga. Jag har en länk i min info till en babbel/fikatråd för Örebroare om någon känner sig lonely.

• Busan22

Nja jag e väl inte heller en direkt "ung" förälder.. Jag fick gå me i Unga mammor och pappor (från 15-20 år) då dom inte hade nån annan föräldra grupp just då som passade min ålder, den andra va i 35 årsåldern.. Hade inte så jätte mycke gemensamt me dom förutom magen tyvärr.. Men har börjat gå på ett babycafé på Familjecentralen i Brickebacken å de e faktiskt riktigt bra

• VeeKa

Unga mammor finns jue. Dit har ja gått sedan ja väntade min son som föddes augusti 2005. Går dit än idag pga tillökning. =)
    annars kan man jue göra egna privata möten mammor imellan, för dem som inte känner sig trygga på Ump (unga mammor och pappor) eller dem som inte är så unga som de skall vara där. =)

Hoppas ni alla mår bra !

Kramar från familjen Lilja !

• sussie89

jag är ung! 18 år och väntar mitt första barn i februari 08! Bor i karlskoga! inte långt från örebro!! Men här finns typ ingen föräldragrupp va ja vet med unga förälder

Jag var på en! men det satt typ 4 mammor där som va mellan 20-25 som hade barn!!

Svar på tråden mammor i örebro?