• Asra

Bästa mammabyxorna???

Bästa mammabyxorna???

Har ni hittat några bra, Jag har bara tänkt köpa ett par till att börja med och se hur långt jag klarar mig på det + några kjolar. BEHÖVER TIPS!!!

• Svar på tråden Bästa mammabyxorna???
  • Gummsan84

HM har många bra mammabyxor. Har köpt alla mina där å trivs super med dom! Hoppas du hittar några du gillar!

• Bruden1

Jag köpte ett par skitsnygga mammajeans på KappAhl för några veckor sen!!! å bekväma är de oxå!

• miafelix

HM....har bra byxer och tröjer..

• Pippilångstrump

Mina favoriter är ett par svarta finbyxor från lindex, med lång trikå/ mudd upptill (finns andra som liknar ganska så mycket, emn känns inte lika sköna) som man viker tillbaka så att det ser ut som om man har en lång svart tröja på sig utanpå byxorna, om du förstår.
    köpte ett par beiga där också men de har gått sönder(jeans modell) så jag ska lämna tillbaka dem.

• Pernilla o Ronny

Har köpt mina mammabyxor på H&M... Fast mudden har gått sönder på dem, tråkigt...

Hittade ett par snygga linnebyxor på Lindex. De är jättesköna och inte så varma! Skönt nu när de börjar bli varmt ute.

Är de någon mer än jag som tycker att utbudet för mammakläder är asdåligt...?

• Kixen

Nu var det ju ett tag sedan man var gravid, men jag köpte supersköna mamma jeans på Lindex.

• Marvelina

Håller med Pippilångstrump!! Lindex svarta är ju super! Har två par. Har även ett par linneaktiga med mudd från H&M som jag gillar.

• Assis

Mammabyxor är rätt tista. Särskilt beroende på att mudden gör att de sitter trist över rumpan. Beroende på hur mkt du går upp finns det ju andra alternativ. Mina garaviditeter har jag har vanliga sköna byxor men med låg mjul linning. Det kan man kombinera ihop med en långre tröja, kanske t.o.m lager på lager med långt linner och kortare tröja över. Jag har, nu, under min sista grav. köpt lite mammabyxor som jag trodde skulle bli bra men har bara använta såna byxor jag tipsat dig om. Snickar byxor förresten är perfekt!

• Mamma Mu med Sparven Max

Mina mammabyxor/jeans från HM har också gått sönder i mudden. Verkar vara JÄTTE vanligt! Och de är inte alls strech heller så de gör ont och spänner där mudden börjar över blygdbenet typ. Rekommenderas INTE!

Däremot mina mamma jeans från kappahl är hur snygga och sköna som helst. Där är snyggt mönster på bakfickorna också. Och sköna snickarbyxor köpte jag på Lindex. Mörka och i strech.

Köpte HM:s snickarbyxor innan...men de har krympt i tvätten och blivit korta och fula..

• Linda1976

H&M rowells (postorder) trikåbyxor med hög mudd, stretch. Kostar 149:- och är kanon!! Jag har 5 par och de är de enda jag använt från v 15 och framåt! Passar fortfarande i v 38!

Svar på tråden Bästa mammabyxorna???