Katrering av han hund!?
Vad kostar det ca att kastrera en han hund!?
Vad kostar det ca att kastrera en han hund!?
Gärna lite mer info oxå, nackdelar?
jag kollade upp i Sundsvall vad det kostade där för vi funderar på att kastrera våran hane. och där skulle dom ha 6800 men för oss skulle de bli lite dyrare eftersom den andra testikeln ligger i buken.
när man kastrerar en han hund ska man gärna dra ner lite på maten för dom kan lägga på sig väldigt lätt.
oki... ja vår hund är så spinkig så det gör inget om han lägger på sig lite ;oP
Ring en vet o fråga om kostnaden. Det skiljer sig ganska mycket från olika kliniker men mellan 2-4000 kanske.
För-nackdelar... Beror på varför man tänkt kastrera hunden. Den största fördelen är ju att man inte får oönskade valpar. Största nackdelen är att vissa hundar förändras i beteendet. O så är det ett kirurgiskt ingrepp under narkos, alltid en risk att söva en hund....
För första hunden betalade vi (eller snarare vi och försäkringen) närmare 5 000kr. Hunden vägde då 25 kg
För den andra betalade vi 2 500kr och han vägde 28kg.
Ett tips: Distriktsveterinärer brukar ta MYCKET mindre för allt än vad andra kliniker gör
MVH
Anna
Alltså, det går aldrig att säga hur en hund blir efter en kastrering, det är helt individuellt!!
Min Bamse vägde 39 vid kastrering, det kostade 2800:-.
Han är väger nu 48 o är kanonfin! Superbusig o galen, var han tokig innan så är han vild nu...
Som sagt, alla hundar blir olika.. Lycka till!
Min hund vägde 37 kg när vi kastrerade honom, nu väger han 46 kg. Det kostade 2600 kr, inkl. återbesök. Man kan vara ute på promenader med honom nu utan att han blir galen varje gång han ser en annan hund o ska spänna sig o skälla, nu kollar han inte ens åt andra hundar.. annars är han som förut, lugn som en filbunke hemma.