Inlägg från: CarolAnne |Visa alla inlägg
  • CarolAnne

tappat bort papper...

Om det är köpekontraktet du menar så är det bara du som har det. Vår bankman sa till oss förvara det på ett säkert ställe, helst i bankfack eftersom det är den enda kopian.
    Tror du verkligen att du har kastat det?

• CarolAnne

Men vad jag vet så är det bara orginalet som gäller. Ska hon ha kopior på deras så gäller ju inte det som hennes orginal. Men nåt måste ju gå att göra. Jag berättar bara vad vi fick veta.

Linam370 skrev 2007-10-28 17:14:48 följande:
    Det finns självklart fler exemplar. Som du skrev har säljaren och mäklaren varsitt oxå...
  • CarolAnne
    Linam370 skrev 2007-10-29 11:07:02 följande:
    Ring märklaren!Du akn knappast vara den första som tappat bort papper.Men har inte alla original? När vi har sålt fastighet har vi skrivit på 3 identiskt lika kontrakt. Alla måste ju ha et original.
    Jo alla har klart varsit orginal med de ger ju knappast bort det utan då blir det ju kopia av deras orginal.
  • CarolAnne
    Linam370 skrev 2007-10-29 15:12:57 följande:
    *skrattar*Ahaa, du tänkte ett steg längre!Jag är helt dement nuförtiden...
  • CarolAnne

Skönt att det ordnade sig för dig! Tror inte heller att du är den sista att behöva kopia av sådana saker!

Saras mamma skrev 2007-10-29 17:26:03 följande:

vart hos mäklaren idag..fick kopior...som sagt jag var inte den första (o inte sista heller) vart en till idag t om...men så länge det finns kopior är det ingen fara och de pappren som skrivs när man tar över bostaden är de som är viktigast att ha de är ju bevis på att man ägen nåt...MEn jag kommer vara ännu mer nogrann med papper efter det här vill jag lova.Huvudsaken är allt löst sig och egentligen inte vart nåt problem.och som M C Catta skrev så hade man skrivit nya papper om det gällt det riktiga "köpeavtalet" så sa iaf våran mäklare.
Svar på tråden tappat bort papper...