• Bengalan

McKinley-overall?? Någon med erfarenhet?

Jag hade bestämt mig för didriksson overall, men bredvid så hängde en lite tunnare,lättare modell från McKinley som enl försäljaren skulle vara precis lika vattentät och lika varm trots tunnare material(innehöll en annan värmeisolations-fiber...).
    Är det någon som har den här och är nöjd?

• Svar på tråden McKinley-overall?? Någon med erfarenhet?
  • Silverhaj76

Har inte köpt den men kikade på den idag, hade jag inte haft en overall så hade det kunnat bli den, jättesnygg och smidig.

• villhasyskon

TS: hur blev det, har du köpt den? Nyfiken - tittade själv på den idag!

Dotter född 05 och Son född aug 07!!!
  • Bengalan

Ja, det blev den och den är smidig för att den är så mjuk. Bra i bilstolen tex. Dock verkar den vara mycket varmare än man tror! Så den är INTE bra att åka bil mer en en liten stund...
    Min dotter har rätt långa ben , när hon sitter i vagnen blir det alltid värsta glipan mellan stöveln o byxbenet, men den här overallen har långa ben så det räcker till.
    Kunde varit lite fler reflexer möjligtvis.Bra pris oxå,600 kr.
    Hoppas bara den är lika vattentät som de påstår, annars kommer jag att klaga!Det är väldigt bra att det är mycket utrymme nere vid byxbenen och i ärmmuddarna, PoP:s satt ju skithårt runt handlederna -obehagligt.

• villhasyskon

Tack för svaret! Jag hade också tänkt Didriksons, köpte tom hem den idag för att prova. Men den var alldeles för tight i midjan och kändes lite stel. Dottern blev jättearg och ville inte ha den på sig. Så imorgon tänkte jag byta den mot en McKinley och se om den passar bättre. Bra med långa ben - hennes overall brukar också åka upp i vagnen. Och att den är varm verkar också bra - har en liten tjej som fryser lätt - ngn bil har vi inte så det problemet är inte aktuellt Och som sagt, om den inte är vattentät får man väl klaga! På mitt Intersport fanns den i svart och rosa, såg du några andra färger?

• Bengalan

Kanske att jag såg den i rött...? Hmm, lite osäker.
    Jag tycker det var kul med den där mörkrosa färgen för hon har BARA BARA haft rött på ytterkläder! Ljusrosa hade ju inte varit såå bra om man säger så.

• villhasyskon

Ja, jag är rätt anti rosa överlag - min dotter har haft blåa och gröna ytterkläder, men den här var tuff! Men det blev svart iaf. Hon ser ut som en skoterförare i den Mycket mjuk och smidig - hoppas den håller tätt bara! I så fall är jag nöjd, 600 spänn känns ok i så fall!

Svar på tråden McKinley-overall?? Någon med erfarenhet?