• FannyB

Har de som går på högskolan höstlov?

Har de som går på universitet och högskolan höstlov eller inte?

• Svar på tråden Har de som går på högskolan höstlov?
  • Marvinna

Nej, de har inte höstlov eller jullov.

• Dimitra

Nej, inte jullov heller. Eftersom du betalar för utbildningen med lån (eller de flesta gör det i alla fall) så vill man gärna få valuta för pengarna

Jag röstar på Sisu i Expedition Effell 2007, gör du?
  • timberhochmandie

Nej, men det kan ju hända att man har föreläsningsfria dagar.

• FannyB

Brukar det läggas lektioner när det är lov för andra eller tar dom lungt med det och man får plugga själv hemma?

• timberhochmandie
    FannyB skrev 2007-10-28 22:37:16 följande:
    Brukar det läggas lektioner när det är lov för andra eller tar dom lungt med det och man får plugga själv hemma?
    Det där är verkligen jätteolika från utbildning till utbildning. Jag har läst en kurs där vi hade en veckas "ledigt" mellan varje delkurs, och andra gånger har vi börjat plugga 2:e januari...
  • Dimitra
    FannyB skrev 2007-10-28 22:37:16 följande:
    Ofta har man föreläsningsfritt och uppgifter som ska lämnas in någon/några dagar efter man är tillbaka
    Jag röstar på Sisu i Expedition Effell 2007, gör du?
  • Marvinna

Vid jul brukar föreläsningar ersättas med uppgifter som man kan göra hemma. Men det beror helt och hållet på den som är kursansvarig.

• tantbrun

Det är väldigt olika från skola till skola. Teknis i sthlm har t.ex. jullov i 4 veckor och påsklov en vecka. Tidigare hade dom 3 veckors påsklov.

• Eowyns mamma

Inga lov... ska meddela den 2 januari om jag räknar med att lämna in min uppsats den 9:e januari, så inget jullov att tala om...

Önskar att jag hade höstlov, på riktigt, inte bara undervisningsfria dagar...

Svar på tråden Har de som går på högskolan höstlov?