• Anonym (depp)

Herpesdepp

Jag känner mig lite deppig just nu. För ca 7 mån fick jag herpes typ 1 i underlivet av min kille. Jag var noga med att använda kondom då eftersom förhållandet var nytt men med kondom blev det ju torrt så då tog han saliv som glidmedel och troligtvis utsöndrade han väl virus trots att han inte haft symtom på många år och jag var väl känlig pga kondomskavet. Snacka om ironiskt, hade vi skippat kondomen (båda var ju friska visade det sig när vi pratade om det) så hade jag ine blivit smittad. Det är lätt att vara efterklok! Iallafall så har jag inte märkt av det sedan dess och hoppades att jag skulle bli en av dem som aldrig mer fick symtom, men så förra veckan så började det klia och dök upp blåsor igen så nu sitter jag här och känner mig lite ledsen. Allt jag hoppas på just nu är att det är läkt till på fredag för då ska jag på (min) födelsedagsfest och jag känner mig inte direkt på partyhumör nu. Jag vill ju känna mig snygg och glad och fräsch och få ha sex!

Hoppas att någon har något uppmuntrande att säga! Jag vet att det egenliten är ett I-landsproblem och jag är lyckligt lottad, mitt liv är underbart bortsett från herpesen. Ändå kan jag inte låta bli att vara lite låg, jag hoppades ju och trodde att jag aldrig mer skulle få symtom!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 13:45:00:
    Kanske kan vi låta tråden bli en tips-och-stödtråd för oss som är drabbade?

• Svar på tråden Herpesdepp
  • signaturbyte

Först och främst, i-landsproblem eller inte, det är uppenbarligen ett problem för dig, då ska ingen komma med kommentarer om i-landsproblem. Punkt.

Och gud, vilken blåsning liksom, skydda sig men så blev det så ändå.

Kan inte göra eller säga så mycket mer än att jag hoppas att det läker tills på fredag.
    Anonym (depp) skrev 2007-10-29 14:08:27 följande:

Jag vet att det egenliten är ett I-landsproblem och jag är lyckligt lottad, mitt liv är underbart bortsett från herpesen. Ändå kan jag inte låta bli att vara lite låg, jag hoppades ju och trodde att jag aldrig mer skulle få symtom!
  • Anonym (depp)

Tack för ditt stöd!

• Anonym

Fick herpes på precis samma sätt som du. I ett stadigt förhållande med killen som nu är min man... Surt. Hur som haver. Skoven brukar bli färre och färre, och mindre smärtsamma med tiden. Tills vidare ska du kräva att få medicin, det hjälper otroligt mycket, och i vissa fall kan man slippa blåsorna helt under mycket långa perioder!

• Anonym (depp)

Anonym, vilken medicin har du? Hur täta skov har du?

• Anonym

Äh, jag vet hur du har det TS!! Här är en till, som fick sin herpesiagnos förra hösten och som har haft en del skov sen dess.. Jag vet verkligen hur låg och nere man blir av detta, plus att det gör så förbaskat ONT! Har fått Aciklovir utskrivna när jag haft mina utbrott, de har hjälpt.

• Anonym (mamma 1)

Jag har haft herpes i ca 5 år, första året var hade jag skov varannan månad ca. Men sen blev de glesare o glesare. Det senaste hade jag för lite drygt ett år sedan, men innan det var det nog två år!

Så det blir förhoppningsvis bättre!
    Anledningen till att jag fick ett skov förra året var att jag skulle föda och stressade upp mig så över att det skulle komma ett skov lagom till min förlossning. Som tur var gick jag 2 veckor över så då hann blåsorna försvinna! :)

Hoppas du mår bättre tills kalaset! Glad

• Anonym (depp)

hur lång tid brukar det ta för er att läka?

• Anonym (depp)

jag ska ringa till kvinnokliniken och be att få tabletter och ta nästa gång men den här gången är det ju bara att vänta. Har ni några tips och huskurer? Jag duschar underlivet med ljummet vatten flera gånger per dag för att hålla rent och efter duschen har jag på potatismjöl för att torka ut.

• Anonym (mamma 1)
    Anonym (depp) skrev 2007-10-29 16:13:40 följande:
    hur lång tid brukar det ta för er att läka?
    Det beror på hur tidigt jag tar acikolvir, har blåsorna blossat upp tar det ca en vecka, hinner jag ta piller när jag känner pirret tar det bara nån dag!
  • Anonym (mamma 1)

Har tyvärr inga tips..

Svar på tråden Herpesdepp