Herpesdepp
Jag känner mig lite deppig just nu. För ca 7 mån fick jag herpes typ 1 i underlivet av min kille. Jag var noga med att använda kondom då eftersom förhållandet var nytt men med kondom blev det ju torrt så då tog han saliv som glidmedel och troligtvis utsöndrade han väl virus trots att han inte haft symtom på många år och jag var väl känlig pga kondomskavet. Snacka om ironiskt, hade vi skippat kondomen (båda var ju friska visade det sig när vi pratade om det) så hade jag ine blivit smittad. Det är lätt att vara efterklok! Iallafall så har jag inte märkt av det sedan dess och hoppades att jag skulle bli en av dem som aldrig mer fick symtom, men så förra veckan så började det klia och dök upp blåsor igen så nu sitter jag här och känner mig lite ledsen. Allt jag hoppas på just nu är att det är läkt till på fredag för då ska jag på (min) födelsedagsfest och jag känner mig inte direkt på partyhumör nu. Jag vill ju känna mig snygg och glad och fräsch och få ha sex!
Hoppas att någon har något uppmuntrande att säga! Jag vet att det egenliten är ett I-landsproblem och jag är lyckligt lottad, mitt liv är underbart bortsett från herpesen. Ändå kan jag inte låta bli att vara lite låg, jag hoppades ju och trodde att jag aldrig mer skulle få symtom!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 13:45:00:
Kanske kan vi låta tråden bli en tips-och-stödtråd för oss som är drabbade?