• Anonym

Får era barn presenter av pappan?

Jag är ensamstående. Jag undrar om ni som är oxå ensamstående om era barn får present? Julklappar? Dop present? Av barnets pappa? Eller han sätter in extra pengar på kontot? Eller betalar bara han bara underhåll? Jag menar mitt barn som är 2 år har aldrig fått mer än underhåll från sin pappa, vilket jag tycker är taskigt. Fler som har det som jag?

• Svar på tråden Får era barn presenter av pappan?
  • Zaria

Ja, han får julklappar även av pappan och pappans släkt samt att han är där halva julafton så det blir 2 jular och 2 julklappsöppningar för Hampus.

Kalla mig gärna materialist,men jag tycker det låter sjukt snålt att inte kunna ge sitt barn en julklapp bara för att man betalar underhåll,en tvåring behöver man inte ens lägga en förmögenhet utan de blir glada även för det lilla.Tycker inte julklappar har något med underhållet att göra alls,underhållet är för att kunna försörja barnet,att inte ens kunna ge en liten julklapp är snålt,om du frågar mig.

• Moatje

Nu är jag tillsammans med en som har barn så det är inte jag som har barn. Men visst köper vi presenter. Både nu när de bor vv och när de bara bådde hos sin mamma och vi betala underhåll. Vågar inte svara för hur det var innan han träffa mig, tror inte de fick presenter varje gång men ibland. Och då kanske inte alltid när de var något speciellt...

• Anonym

Ja självklart får han både presenter och julklappar av sin pappa. Det trodde jag var normalt.

• jennie ellie

Ja om inte pappan ville ha barnet och inte har umgänge utan enbart betalar underhåll till ett konto då förstår jag om han inte köper presenter mm men om han tex träffar barnet regelbundet då bör han absolut köpa presenter.

Svar på tråden Får era barn presenter av pappan?