• hmmhmm

Ni som tvingats framkalla abort...

har inte haft en ofostrig graviditet, men fick mf o kroppen stötte inte ut fostret. så fick "sättas igång" jag med.
    jag hade fruktansvärt ont när jag låg på sjukhuset, blödde som en gris rent ut sagt... typ 15 minuter för att blöda igenom sjukans bindor :( låg inne i 9 timmar innan jag fick åka hem,
    sen blödde jag i nästan 3 veckor efter det.... sen återbesök.... jag drabbades dock av komplikationer.... så var en fortsättning för mig...

glader skrev 2007-10-29 20:53:22 följande:
    Jag ska på torsdag "sättas igång" pga ofostrig graviditet. Är i vecka 8+4 och ska imorgon få tablett som stoppar "graviditeten" och på torsdag vagitorier som startar sammandragningar. Är orolig och undrar nu- Hur ont gör det och hur jobbigt är det under själva aborten och sammandragningarna?- Hur länge och mycket blöder man efteråt?- Hur lång tid dröjer det till nästa mens ungefär?Väldigt tacksam för alla svar!
  • hmmhmm

ne, illa mådde jag inte alls... men ont hade jag..

som jag skrev innan så var det ett litet foster i min mage...
    men det kom inte ut i samband med "aborten" utan ca 2 månader efter så kommer den ut. inte helt mysigt o jag drabbades av panik såklart... ringer in akut o de ber mig ta med det in till sjuka på en gång... så får snällt stoppa det i en påse o ringa efter skjuts.... väl inne så konstaterar de att det är fostret o att jag har en svår infektion i livmodern till följd av det.... blöder i nästan 3 veckor o äter 2 antibiotikakurer... slutar blöda en vecka o sen började det blöda igen.... in akut igen... vul igen o sen antibiotika o hormoner för att stabilisera kroppen.... efter det har jag inte fått regelbunden mens igen, o det mesta med kroppen bråkar.... så är lite segt nu när man vågat dra igång verkstaden igen... ursäkta de äckliga detaljerna...

Svar på tråden Ni som tvingats framkalla abort...