• bobbosmile

Mitt vatten har gått nu i v 27.

jag ligger just nu inne och bara räkar minuter timmar dagar. Mitt vatten gick i lördags kväll kl 19:45, var i v 27+0. Lades snabbt in och här ligger jag nu.ingn förklaring till varför fosterhinnan spruckit ingen infektion, jag allt är normal förutom att jag ligger här med sipprande vatten och hoppas att inga värkar startar. Har jag tur når jag v 33, då tar dem ut barnet , men värkarna kan plötsligt börja. Ja då var denna resa inte vad man förestält sig. 1000 frågor har man. varför, hur, riskerna. varför har inga värkar startat, är det vanligt att värkar inte behöver starta för att vattnet gått,eller vad är det vanligaste.
    snälla all information tar jag emot, är ju bara sängliggande här å¨sjukhuset med mina tankar.

• Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.
  • Louise84

hoppas allt löser sig för dig

• karin november

Startade det med sipprande vatten? Är det inte så att det hela tiden bildas nytt vatten?
    Hoppas allt ordnar sig för dig!

~ Emma 2006-11-20 ~
  • Seldonia

Jag hoppas att din lill* får stanna ett tag till och växa till sig!

Har nog inget bra svar på dina frågor om värkar och vattenavgång, men det vanligaste är väl att värkarna sätter igång när vattnet går. Livmodern blir retad och sammandragningar sätter igång. Men mitt vatten sipprade ut under ett par veckor utan att jag kände av en enda värk, så det kan ju gå på andra sätt också. Våra kroppar gör på lite olika sätt...
    Du har ju i alla fall världens chans att fråga de som jobbar på BB så mycket du bara orkar!
    Fast det bästa du kan göra nu är väl att försöka förbereda dig för en start med din lilla bebis som inte alls blir som du hade föreställt dig. Jag håller alla tummar för dig och ditt pyre!

• SvenThorstens

Å vad jobbigt för dej!!!

*kramar om*

Jag låg inne med sängläge förra året - inte för att vattnet gått men för att jag hade så mycket sammandragningar o tappen var mjuk, kort o öppen innifrån! Kom ihåg att du gör ett fantastiskt jobb för din bebis just nu!!! Räkna varje timme som en bonus för ditt barn och titta inte för långt fram! En timme i taget! (jag VEEET lätt o säga...svårare att göra!

Kram igen

Ps...hade sängläge till v 37 (inlagd vid två tillfällen resten hemma) när det inte räknas som prematur längre o Felix kom i v 40+4...mitt lilla mirakel! Ds.

Hur mår du då? I själen?

• Bengalan

Jag vet en mamma som låg från v 26 till v 34 ,hon är 14 år nu
    Har dom gjort UL sen vattnet gick o kollat om det bildas gott om nytt vatten? Annars kommer dom säkert att göra det. Ska hålla tummarna för dig.
    Inte alls säkert att värkarna börjar bara för att vattnet gått, när jag låg inne på spec BB o ruvade, (fick gå upp till måltider)mötte jag en mamma som fick sättas igång m dropp trots prematur vattenavgång.Skickar massa lycka till kramar, du kommer att fixa det här jättebra, ta en förmiddag/eftermiddag/natt i taget bara -kram!

• lindach

Jag vill bara säga att jag vet vad du gå igenom! Vattnet gick på mig i v 29+0 och med det kom värkarna blev oxå inlagd och hoppades att bebisen skulle stanna några veckor till.. Läkaren sa att dom hoppades att det skulle dröja till 33-34. Jag var livrädd och många tankar och frågor virvlade runt oss. Det var inte så här det skulle bli!! Nu gick det bra för oss, iofs föddes hon samma kväll jag blev inlagd med snitt men hon mådde och mår hur bra som helst. På neo träffade jag en annan mamma som vattnet gått på i v 23 och hon födde i v 28. Jag vet inte hur vanligt det är men nu är du ju på det bästa stället där de har dig och framförallt bebisen under uppsikt! Jag håller tummarna och hoppas att du får ligga många veckor till..:)

Mamma till Liv - min kärlek
  • bobbosmile

skönt att höralite från andra ligger här med min laptop och söker all info jag kan. jo visst frågar jag ihjäl mig på BB, idag  e dem lugnare då 48 h hunnit gå sen jag kom in och jag har fått kortison spri´torna som tar 48 h att ge pc hela tiden och ständigt övervakad.men jag får inga riktiga svar när det gäller huruvudiavärkar brukar sätta igång när vatten avgången är så här tidig lite svajjande svar som att detta kan gå bra och du kan ligga så här ett par veckor här, men jag vill ha konkreta svar och dem ska inte bry sig om att stressa upp mig måste vara beredd på hur det verkligen kan gå.livmodertappen är sluten och opoverkad så de är ju bra, inte en enda sammandragning, men hr är det med sådant kan det bara komma igång pang när det är en sådan här situatíon. ? usch jag vet egentligen inte vad jag undrar,jo jag vill nog veta hur oddset ser ut för att jag kan ligga 4 v till eller om jag ska ställa in mig på kortare tid.

• lindach
    karin november skrev 2007-10-29 22:17:38 följande:
    Startade det med sipprande vatten? Är det inte så att det hela tiden bildas nytt vatten? Hoppas allt ordnar sig för dig!
    Det bildas nytt fostervatten men den mängd som förlorats fylls inte upp igen.
    Mamma till Liv - min kärlek
  • SvenThorstens

Förresten...finns det prematuravdelning på sjukhuset? Se till att få komma dit på studiebesök! (jag fick åka i sängen)! I umeå var dom väldigt duktiga på information i alla fall. Vi fick träffa kurator o ssk från barnavdelningen, se på kort och film om den...o så en massa info såklart!
    Ligger du långt hemifrån...får du några besök, får din man vara kvar hos dej!?

Kram

• bobbosmile

jag fick rulla dit igår och titta kändes bra, jag är nära hem så det är ok, min man får inte stanna över natten , men det är ok , han måste sköta markservice hemma och sitt jobb osv. men jag har så många funderingar över hr det brukar utveckla sig osv, hur ser det vanligaste senariot ut osv.

Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.