Hur svårt få igenom igångsättning?
Man kan inte göra igångsättning om inte livmoderetappen är mogen. Planerat kejsarsnitt är en lösning om du skulle få igenom det.
Man kan inte göra igångsättning om inte livmoderetappen är mogen. Planerat kejsarsnitt är en lösning om du skulle få igenom det.
Efter en mardröms förlossning som slutade med akutsnitt konstaterades det att jag var lite på gränsen för trång för att föda ett för stort barn. Jag tänkte precis som du Grävling att vid nästa graviditet är det väl bara att sätta igång mig lite tidigare då(gick över tiden 2 veckor första grav). Men läkarna säger att dem aldrig gör igångsättning om inte livmoderetappen är mogen. Så mina alternativ är: planerat snitt eller regelbundna viktskattningar från v 36. Skulle man då se att barnet är på väg att bli för stort så sätter dem igång en OM livmoderetappen är redo annars blir det ett planerat snitt iaf. Men, min väninna gjorde vikskattningar pga sin diabetes och det diffade hela 1 kg visade det sig när hennes dotter föddes. Så jahg vet inte om jag skulle våga lita på dessa viktskattningar.
Grävling, kräv att du ska få träffa en läkare på kvinnokliniken och disskutera förlossningen med, Du ska inte behöva vara så rädd och orolig. Jag önskar dig all lycka till. Kram