• LPJ

Fler barn som är besatta av napp och gosedjur?

Min son är 2 år och 9 månader och han har alltid bara fått ha sin napp och gosedjur om han ska sova eller om han ska sitta i sängen och mysa. Detta har funkat bra, tills för en månad sen. Han är helt besatt av sin napp och gosedjur. Nu ska han ha det jämt. Tar jag det i från honom skriker han tills han klöks. Idag kom det några pojkar han brukar leka med och frågade om han ville följa med ut och leka, det ville han inte, han ville hellre sitta i sängen med napp och gosedjur!!!!!! Jag vet inte var detta kommer i från. Lillebror använder inte napp, så där ser han ju inte det.

• Svar på tråden Fler barn som är besatta av napp och gosedjur?
  • Underbara ungar

Axel är 25 mån o ska ha sin tutte med sig jämnt. Han suger alltid på den. Försöker plocka bort den, men då går han till sina gömmor o plockar fram en ny.

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • loppan1

Alla mina tre har varit så. Min minsta som är 2,4år kan inte ta många steg utan dinglis och napp. Det går över, mina stora går inte runt så längre

• AG5

Min Wille som är två år är också väldigt nappig. Tror han bara har den när han sover på dagis men det är typ det första ord han säger när han hämtas. Sen är det bara korta stunder utan, blir arg och tjatar när man tar den. Vi planerar ge napparna till tomten men hade hoppats på en uttrappning innan. Behöver man oroa sig för tänderna?

• Underbara ungar
    AG5 skrev 2007-10-30 19:05:28 följande:
    Min Wille som är två år är också väldigt nappig. Tror han bara har den när han sover på dagis men det är typ det första ord han säger när han hämtas. Sen är det bara korta stunder utan, blir arg och tjatar när man tar den. Vi planerar ge napparna till tomten men hade hoppats på en uttrappning innan. Behöver man oroa sig för tänderna?
    Min son har "snea" tänder av just nappen. Det kommer rätta till sig när han slutar säger tandläkaren. Vi hade också tänkt försöka ge nappen till tomten, men nu har han fått en lillasyster som har napp så det känns ju ganska hopplöst. Får väl ta med dom till Pippi i sommar i stället...
    Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • Edstrom

Min dotter på 1 ½ år har alltid bara haft neppen när hon ksa sova och ibland i bilen, hon har inte brytt sig så mycket om den heller. Men sen hon började dagsi så ska hon ha nappen i munnen hela tiden. Känns lite tråkigt att hon ska börja med napp jämnt nu när hon håller på att lära sig prata.

• FruSundahl

Sonen hade det också så. Och tog man den så kom det fram en ny, hur mycket man än letade och rotade så gömde han dom bra.

Men han älskar paket och julklappar så han bytte alla utom en napp med tomten. Sa att han själv fick hålla reda på den och glömde han den på dagis eller tappade bort den så var den borta.

Haha mycket riktigt efter 1 månad så glömde han den på dagis på torsdagen och han skulle inte tillbaka till dagis förrän måndagen. Blev lite gnöl men han hade ju snuttefilten. Sen skrattade han åt det när hans pappa skojade om det.

På måndagen flög sambon in och slängde nappen.

Kändes så skönt att slippa alla nappar drällandes. Snutten har han kvar. Men den får bara ligga i sängen.

Det man inte minns har inte hänt
  • AG5

Underbara ungar: Ok då behöver man inte oroa sig för tänderna, skönt. Småsyskon kan ju ställa till det i planerna. Min lille blir storebror i slutet av april och förhoppningsvis är det tid nog att "träna bort" vanan.

• guztav06

Ska och ska!!! Det är väl föräldrarna som bestämmer om barn ska ha napp eller inte.. ta bort alla nappar bara! Gnäll och skrik är väl bättre än dåliga tänder. Köp en ny leksak i samma veva som får barnet distraherat!!

• In the summertime

Vi har en fin skattkiste burk som nappen läggs i när det sovits färdigt. Kan det vara ngt som lockar till att spotta ut den.

• ejja81

jepp,,,går å letar efter snutten själv,,,river ur hela sin säng å hittar hon den skriker hon,,men det gör inget när dom är så små å ha det heller,,,får ta det den dagen den sorgen=)

• Wavva

Napp och Filt med liten kropp sk dinglis från Teddykompaniet är måste för min grabb att koppla av.

Svar på tråden Fler barn som är besatta av napp och gosedjur?