Ska jag börja med antidepressiva igen?!!
Jag är 26 år. Stod på antidepressiva till och från det att jag var 18 till 24år, cipramil, fluoxitin och Zoloft, på grund av ångest som också gjorde mig nedstämd. För 2 år sedan fick jag möjlighet att gå i KBT och ville verkligen sluta med mediciner och lära mig leva utan dem. KBT:n hjälpte mycket och jag har nu varit medicinfri i 2 år.
Grejen är att jag har inte varit särskilt glad eller lycklig på 2 år, jag gråter väldigt ofta och kan känna mig så otroligt ledsen, jag inledde ett förhållande i samband med utsättningen av medicinen och det har varit kämpigt att jobba med mig själv och samtidigt klara av ett förhållande. Jag har verkligen KÄMPAT! men ska det behöva vara en kamp varje dag!? Jag har hållt mig över ytan men gläds sällan över nåt, jag skrattar aldrig med hjärtat längre, iaf mycket sällan, jag har ingen lust med nåt, orkar inte umgås med folk, fast jag tvingar mig själv, och känner ofta att jag får låtsas ha trevligt.
Min sambo och mitt förhållande är inte på topp just nu och jag känner att mitt tillstånd inte gör saken bättre, snarare så har jag svårt att känna känslor för honom alls, fast jag vet att jag älskar honom innerst inne.
Jag är ledig nu men ska börja ett nytt jobb om ca 1,5 månader som kommer att kräva mycket av min energi och jag kommer att behöva vara i god form. Så jag tänker att det här kanske är en perfekt tid att börja med medicin igen så att jag kan må bra igen.
Samtidigt är jag tveksam till att "förstöra" allt igen med att ta den "lätta vägen" så att säga när jag kämpat så länge med att vara medicinfri. Jag mådde jättebra av medicinen, gick inte upp i vikt nämnvärt, hade sexlust men dock svårigheter att få orgasm, det oroar mig också, vad ska min sambo säga? Fast det kan ju bara bli bättre för just nu vill jag inte ha sex alls. Oroar mig också för vad han ska säga om att hans sambo måste äta "galenpiller"!
Snälla skulle verkligen behöva lite råd!!