• Mrs Mousa

Vägrar sova med täcke!!

Min 1år och tio månader gamla skruttis vägrar sova med täcke på. Han sparkar av sig det HELA tiden och detta har lett till att min man sover väldigt dåligt, eftersom han hela tiden vaknar upp och täcker över sonen. (Spjälsängen står brevid hans sida sängen). Finns det ngn som har några tips på vad man kan göra? Skall jag klä honom med varmare nattkläder, så att vi slipper oroa oss över att han skall frysa, eller skall man köpa en sovpåse? Kom gärna med bra tips å ideer.....SNÄLLLAAA....

• Svar på tråden Vägrar sova med täcke!!
  • April Mamma

Så har min son varit fr typ dag 1 =) Han sover ni i långärmad pyjamas, (tröja/byxa) eller hel pyjamas. Han har strumpor i bland..om han inte tar av sig dom..

Jag tror så här, att så länge inte din son vaknar så är han inte för kall osv...säg det till din man så att han får sova gott.

• Blue Dragon

Så gör mina flickor med. Inget jag "bryr" mig om. Ha pyjamas på så fryser han inte.

Brukar lägga en filt eller nåt på fötterna när dom somnat och om jag går in till dom.

Älskar mina 3 flickor
  • Blåttfjäril

våran son vägrar både pyjamas och täcke så han sover i bara blöja. Han säger till om han fryser och vill komma under täcket. Han är 16mån.

Så låt sonen sova utan täcke om det är det han vill. Han säger till om han fryser.

• PetJA

Vår dotter har heller aldrig velat ha täcke på sig. Hon sparkar alltid av sig det och har gjort det ända sen hon var spädbarn (nu är hon 3 år).
    Ta på långärmad/benad pyjamas så blir han varmare.

*de är härliga de små liven*
  • ElinOlsson

Min sov/sover inte heller med täcke. Lägger jag på blir han sjösvett. Har haft pyamas på.

• Foxy1

Vad är problemet med det hela egentligen? Vår dotter (idag drygt 2 år) har alltid hatat att bli övertäckt. Blir skitsur och alldeles galen om man försöker täcka över henne. Vaknar t.o.m om man försöker lite fint när hon sover.

Hon har alltid sovit i bara pyjamas i olika form beroende på rumstemperatur. Inga problem alls!

Så det där med att "alla" barn gillar att bli inmumlade och omstoppade, särskilt som nyfödda, stämmer inte alls. Vår lillskrutt älskade friheten redan från första dagen!

På med lämpliga nattkläder och skippa täcket alltså. Det är mitt råd.

• MammaSusan81

vår tjej är likadan! vill heller ej ha täcke, vi tar på pyjamas som hon iof tar av sig . Hon är aldrig kall så hon får sova som hon vill, varför krångla?

• Anne68

Vår son är likadan, men på vintern när det är riktigt kallt så brukar vi ha mjukisstrumpor som inte sitter åt. Annars har han en stor gose-elefant som han gärna vill ha över fötterna.

• Angel 1982

Min tjej på 2 ½ gör likadant o har alltid gjort. Jag har på henne en långärmad pyjamas och strumpor ibland om d är kallt.
    Inget o bekymra sig om tror jag. Skulle barnet frysa så skulle det nog vakna..

• Mrs Mousa

Aha..tja..han sover lite oroligt ibland (sonen altså..) han ligger å vänder å vrider sig om han blir för kall... så jag vet inte.. e det bra att sova me strumpor??

April Mamma skrev 2007-10-30 15:34:16 följande:

Så har min son varit fr typ dag 1 =) Han sover ni i långärmad pyjamas, (tröja/byxa) eller hel pyjamas. Han har strumpor i bland..om han inte tar av sig dom..Jag tror så här, att så länge inte din son vaknar så är han inte för kall osv...säg det till din man så att han får sova gott.
Svar på tråden Vägrar sova med täcke!!