• Halva

Tage och Tekla

Vad tycker ni om de namnen? Är släktnamn så det är därför de är på förslag.

• Svar på tråden Tage och Tekla
  • Strana

ycker både tage och tekla är jätte fina namn. Tage skulle jag vilja döpa vår nästa till, men det går inte så bra ihop med Måns som vår fösta heter.

• gloss

Tycker att namnen var riktigt fula. Tänker på gamla gubbar och tanter

• Laika77

Min systerson heter Tage, jättegulligt tycker jag. Men visst får det en del reaktioner, särskilt från folk i mindre orter som tycker att det är ett gubbnamn och ett jättekonstigt val.

• linhen

Jag tycker att Tage är hur coolt som helst!

• linhen

Tipsar väl om att min dotter skulle heta Astrid, Edit, Ingrid eller Iris - det är väl rejäla namn??

Nu döpte hon sig själv till My, något vi absolut inte pratat om och hade vi gjort de hade vi dissat hårt...

• SkruttanPutte

Tage e superfint!Min systerson heter det och alla i omgivningen tycker det är coolt!
    Tekla e också fint!

ta det som du tycker känns bra och fint för er=)

Good luck!

• Halva

Tack för alla inlägg! Blivande mormor tjatar redan nu hål i huvet om Tekla eller Tage där inne så det blir svårt att vänja henne vid nåt annat :)

• Sassilina
    Leopi skrev 2007-10-30 19:02:13 följande:
    Hmm spontant så är det namn som skrämmer mig lite...tekla påminner om bröderna lejonhjärta, men när man väl ser och träffar någon söt som heter det så kan det ju ändra sig :)
    Vem i bröderna lejonhjärta heter Tekla? Den onda heter väl ändå Tengil och draken heter väl Katla?
  • Jamirl

Inte min smak alls men som andranamn tage e lite sött

• Pincushion86

Passar bara som andranamn tycker jag.

Svar på tråden Tage och Tekla