• Tumbling down

Vad ska man köpa för bindor?

Tänkte springa ner till apoteket och köpa lite smått och gott.. men vilka bindor ska man köpa.. måste man ha såna där supertjocka eller räcker det med vanliga på dagarna?

Hälsningar Lina v 38

• Svar på tråden Vad ska man köpa för bindor?
  • ebben

Jag skulle ta tjocka OCH "vanliga" tunna. Första dagarna hade jag "blöja" från BB,men gick snabbt över till vanliga allways ultra eller vad de heter. Först nattvarianten,sen mindre o mindre............

• Upptagen

jag rekommenderar de längsta med vingar, tror det är ett rosa paket... de är suveräna! Jag använde DUBBLA såna i början, så det är nog bra att gardera sig med de största.

• Tumbling down

Ja ska nog köpa ett paket av nån större modell.. vanliga tror jag att jag har kvar en massa.. sen nå nattbindor måste jag nog köpa också..

• Zackarias

Nattbindor har jag fått rekommenderat e detända som duger iaf den första tiden så det ska jag köpa sen får man nog se efter hand det är nog ganska personligt vad man behöver o inte behöver.

• alarik82

jag kommer å få panik när de är dax för dedär efterbörden, för ja rent ut sagt HATAR å ha bindor på mig

• Tumbling down

emmamaria>

Jo jag med.. det har varit såå skönt att slippa mensen nu när man är gravid..

• alarik82

tumbling
    jo verkligen, men de kommer ju tillbaka desto värre nästan sen :(

• Tumbling down

jo.. det gör ju det..

• syster mini

Apotekets nattbindor är bra att ha hemma i början. Har gjort av med två paket hittills (födde för 11 dagar sedan). Dagar då jag rör mig mer blöder jag mer och det är bäst att gardera med nattbinda. När man är svullen och dan är det inte säkert att blödningen hamnar där den brukar så även av den anledningen kan det kännas tryggare med en större storlek än själva blödningen kräver.

Med amning och lite tur kan man slippa mensen ett tag till när avslaget väl är över

Svar på tråden Vad ska man köpa för bindor?