• Tumbling down

Vad ska man köpa för bindor?

Tänkte springa ner till apoteket och köpa lite smått och gott.. men vilka bindor ska man köpa.. måste man ha såna där supertjocka eller räcker det med vanliga på dagarna?

Hälsningar Lina v 38

• Svar på tråden Vad ska man köpa för bindor?
  • Yiskah

Man kan inte använda tampong va? *e jag helt pucko?*

• Anne Yone

Jag HATADE lassarettets bindor som alla verkar gilla.
    Jag använde Libresse nattbindor dygnet runt. De tyckte jag funkade bäst. De här jättetjocka som man fick på lassa bara knölade sig eller hamnade på sniskan. Och det gjorde ju ont att sitta på dom där klumpiga sakerna när man var öm i underlivet! Så jag använde Libresse redan på lassa. (skickade iväg pappan på affären)

Men det är bara min åsikt då... =)

• Upptagen

yiskah: Näe, tampong bör man inte använda förrän avslaget har försvunnit pga infektionsrisken. Det är ju som ett sår där moderkakan har suttit.

Anne Yone: Själv tycker jag att libresses bindor var alldeles för plastiga och det blev fuktigt och äckligt av dem. Så smaken är ju onekligen delad.

• Tumbling down

Jag var på apoteket idag och kollade lite.. men jag tyckte apotekets bindor var så jäkla tjocka.. såg inge bekväma ut alls..

• lena ekman

Jag låg tre dagar på BB så när jag kom hem räckte det med vanliga ultrabindor med vingar. Nu blödda jag inte så mycket eller så länge.

• Lilja84

glöm inte bort att du inte kommer vara ute och jogga eller gå i kortkort dom närmaste dagarna efter förlossningen ändå :P ..själv tyckte jag att mammabindorna på bb var jättebra ,jag bytte binda varje timme då den metertjocka bindan blev fylld så snabbt i 8 dagar (var så länge på bb).. sen var jag sydd så det blev som att sitta på en kudde när jag använde bindan .. mycket bekvämt ..

• Tumbling down

näe det är ju sant.. Ska använda bbs och se sen vilka jag ska köpa hem..

• Lilja84

det finns ju 2 sorters mammbindor på bb (i alla fall i uppsala) dom enorma (sorten jag använde) och en mindre i längden men tjock binda

• Fille Fjonkan

Jag köper Always nattbindor, de längsta jag hittar. De är lite väl plastiga och varma för min smak, men de är åtminstone inte tjocka och de känns "läckagesäkra" Jag tar även med mig egna bindor till BB den här gången.

De bindor jag fick på BB sist var rena tortyren för mitt stackars sargade underliv - som att sitta gränsle över en bräda - inte vad man drömmer om när man just fått klipp och sprickningar sydda...

Normalt har jag aldrig, aldirg binda. Jag hatar att känna att det rinner. uhuhu...

• muulin

åååh!! jag vill inte vara med om nåt avslag!!

jag har tänkt ut att avslaget är mensen vi "missat" 9 månader... så vi får ju tillbaka! usch

jag kan ju knappt ha bindor, ens på natten, jag tror jag är lite allergisk eller nåt för det bara kliar och blir utslag!

• Tumbling down

muulin

Det är säker för att det blir varmt och instängt som det kliar..

• Upptagen

ojdå, jag tyckte det var skönt att kunna sitta på en binda efter att ha spruckit i stort sett så mycket man kan spricka.

Kan för övrigt säga att jag var väldigt skeptisk till apotekets stora bindor, men nu använder jag dem även vid mens på natten, då jag märkte att de faktiskt är mycket behagligare än både always och libresse! (tycker jag altså... )

• muulin

Tumbling down

ja ¨så är det nog! men hur ska man stå ut dygnet runt i ca 8 veckor??

• Lilja84

det är ju inte garanterat att man kommer blöda 8 veckor .. utan kanske bara 2 .. eller 10 veckor .. det är olika för olika personer ..

• Pumpkin och Selma

Att det kliar KAN faktiskt bero på allergi också. Bindor är inga problem för mig men plåster (innehåller plast o klister även dom) ger mig klåda och det blir rött och kliar massor...blää...så man vet aldrig vad man är allergisk mot!

• Anne Yone

Ang att det känns plastigt och fuktigt när man använder Libresse och andra tunna bindor... Ja brukar köpa Libresses som är ltie tjockare. Dom har ju två varianter. Den lite tjockare känns mkt torrare tycker jag. Och den är ändå inte så tjock att det blir obekvämt.

• norgesessan

du blöder inte lika mycket i två månader..efter et tag kan man gå over till vanliga bindor(jag kunde aldrig haft vanliga bindor dom första veckorna)

Svar på tråden Vad ska man köpa för bindor?