• Fiaflopp

Väntan på äggdonation

vi har valt att berätta för de som vet att vi försöker få barn,vi har gjort det i så många år nu så alla våra vänner och släkt vet.
    Det kändes så naturligt för oss ganska snabbt efter beskedet från läkarna att ivf med mina ägg inte längre var någon ide så vi berättade nästan direkt til de närmaste och förvånansvärt nog så tyckte alla vi berättade det för att detta var det bästa som kunde ske,att vi valde dinerade äggceller alltså...
    Det blir ju vårat barn,jag får förhoppningsvis bära det lilla livet,föda fram den lilla,mata,vagga,trösta och allt som hör till så det kommer inte kännas konstigt ör jag övertygad om,därför vi ser det så naturligt.

Min moste fick i våras tvillingflickor med hjälp av donerade celler och de säger att ena flickan tom har hennes hakaGladFlört

• Fiaflopp
    Lillaliten skrev 2007-10-30 21:09:28 följande:
    Eran donator, e det någon ni känner? Eller hur har ni fått tag i henne? Men om vi skulle ta tag i å berätta om det skulle det vara mkt lättare att få tag i en donator ju.. Va kul att moster din lyckades!!Kram
    Vi fann våran ängel via fl faktisktFlört
    Finns mnga otroligt fina människor som donerar här på fl...
    Man rekomenderar att korsdonera så du får inte "din" donators ägg utan någon annan men du blir hjälpt fram i kön med den som anmäler sig som just "er" donator.

Ja det är mycket lättare att finna en hjälpande människa om man berättar men jag vet att det är svårt i början...du ska se att det blir helt naturligt att prata om det snart!
  • Fiaflopp

TracyC: men barnbarn får dom ju...det är erat barn,du bär,du föder,du ammar och det finns tom studier som visar att barnet kan få mammans drag eftersom det är just mamman som bär barnet så pass länge.
    I vår släkt är det ingen ingen ingen tack och lov som sagt något dumt,inte ens min svärmor som är riktigt speciell då det gäller barn och barnbarn.Alla tycker detta är underbart spännande och verkligen uttrycker glädje i att vi får denna chans med donerade celler.

Svar på tråden Väntan på äggdonation