• Anonym

Hur får man len rumpa?

Min rumpa är skrovlig med "pluppar" på. jag vill ha en len rumpa. har provat att skrubba och smörja in,men det hjälper föga.
    Finns det något bra som gör att man blir len?

• Svar på tråden Hur får man len rumpa?
  • blip

har samma problem... samma sak med mina armar och benen... dom är prickiga och inte särskilt lena eller vackra att titta på...

har provat med allt!

gick till en syster i högstadiet som trodde det skulle gå över av sig självt...
    dom experter jag gått till vill itne ta sig ann mig utan hänvisar mig till hudkliniken...

dom prickar som finns på min hud ska tydlien bero på talgöverskott... borde alltså kunna sänkas med medicin eller något acne-bot...

skrovligheterna du pratar om är nog stretchmärken eller celluliter...
    dom måste man smörja omsorgsfullt med cellulit-krämer och träna bort.

sen så puffar jag vidare om prickarna!

• Älskarlivet

Jag hänger på denna tråden... Är det celluliter du menar?... Min syster ska ev. göra en "behandling" 12 tillfälle á 30 minuter per gång eller något, kostar 4000:-. Riktigt mycket pengar tycker jag... men om man skäms/tycker det är jobbigt så kan man ju försöka spara ihop och göra en sån behamdling.

Sen finns det en massa produkter (reklam från tv men jag vet itne om det hjälper....)

• Siena

ha på dig såna där scrubvantar varje gång du duschar o gnid kroppen med dem! (löddra in dem i två först o tryck inte för hårt). Man blir sååå len av det!

• Nightfalls

jag som e TS..nej inte celluliter utan mer skrovligt. ojämn hud..vill att den ska va slät.

• Nightfalls

siena..jag har testat och det blir lite bättre,men det försvinner inte.
    Jag vill ha en jämn och len rumpa.

• Silence

är det torra små prickar du menar?

• Älskarlivet

Såna prickar har jag på armarna... Försvinner för tillfället med scrubvantar men kommer igen...

• Silence

Sånna har jag med!!
    På knäna också
    det ända jag gör är att smörja med nån väldigt fet hudkräm, det blir lite mjukare allafall...
    ska testa sånna skrubb-handskar ocskå.

• nbv

en bra lotion är:loreal, nutrisoft 24 h (velvety body lotion)
    bra pris, dryg, finns på ica eller konsum.

• Krodan

För mig har dte verkligen försvunnit konstigt nog, Smörjer in varje dag med fet creme, typ fenuril. och när jag badar så skrubbar jag. Blev förresten bättre när jag använda lite vanliga trosor emellanåt oxå och inte bara string...

• Nemone

Köp Nivea Firming Body Cream (Q10plus) , vit burk me blått lock.
    det står "ger bevisat fastare hud" på den!
    Smörj in rumpan , låren brösten ja hela kroppen.
    Kostar ca 90 kr på t ex Kicks.
    HELT underbar creme. Smörj in morgon och kväll eller efter dusch.
    Kan säga att min man e helt facinerad av min mjuka rumpa!!

Lova att prova den!!

• Alfonsina

Jag smörjer in mig efter dusch varje dag och har gjort det i åratal. Tror inte det fungerar om man skrubbar och sen smörjer för att sen låta det vara i en vecka.

Jag har väldigt len hud av mig själv men tror ändå att all lotion har gjort sitt till. Jag brukar prova lite olika, just nu har jag den som är gjord på olivilja och trivs med den.

• Krodan

kom på ett skumt tips som funkar för händerna iallafall... Att blanda vanligt salt och olivolja och skrubba skrovlig kroppsdel med och låta det vara kvar typ 3 min innan det duschas bort.. Det blir som en pealingcreme

• Nightfalls

Nemone..japp jag lovar

• Nightfalls

Krodan..hur mycket salt ska man ha i förhållande till olivoljan då?
    Är det bara att blanda lite?

• DaCiss

Usch min rumpa är nog så äcklig, tur att min man inte verkar bry sig, skrovlig med massa röda prickar på och INTE lite celluliter heller. Dessutom brukar det titta fram någon fin fet finne nu som då där också, allt som oftast är det minst en vit fuling på någondera skinkan! Hatar det! Och annars har jag aldrig haft vidare problem med finnar och dålig hud på annan plats på kroppen.

Prickar har jag dock även på vaderna och låren, ja hela benen. På sommaren då jag solat benen och de fått lite färg brukar de se lite mer humana ut. Annars ser de ganska lila-aktiga ut och har massa röd-lila prickar på sig. Ser ut som en död mänskas ben till färgen alltså! Då jag senast frågade en läkare om benen så hade hon menat att vissa bara ser ut så och att det inte finns nått att göra åt? Men det låter konstigt tycker jag, säkert måste det finnas nått att göra åt det men säkert himla dyrt så då väljer jag ändå att skita i det. Men fanns det nått billigt att ta till så skulle det ju inte skada förstås.

Niveas kräm borde man ta och testa på i varje fall!

• Krodan

Nightfalls:

Det sägs att man ska ha lika mycket, allts en msk salt- en msk olja...

Svar på tråden Hur får man len rumpa?