Inlägg från: Bamse04 |Visa alla inlägg
  • Bamse04

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Funderar på att köpa deras välling men läste lite förut att många var emot de.
    Nu undrar jag varför.
    Kan inte söka på gammla inlägg då den fungerar inte för tillfället.

• Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
  • Bamse04

Jaha,men jag tyckte att de hade socker i maten/välling eller så.
    Personligen så tycker inte jag att man ska bojkota de bara darför men alla har rätt att tycka.
    Har inte ammat mina barn och vill inte heller att någon ska vara på mig med pekfinger och påpeka om amningen hela tiden.
    Jag vet själv vad är bra för mina barn.
    Ska ringa gubben så får han köpa deras välling.

Tack för svar och länken

• Bamse04

Är det Nestles fel att de är fattiga och har dåligt vatten?

Om Nestle har dödat så många barn så tycker jag att de ska inför rätta annars.
    Det skulle vara jätteenkelt om deras enda problem var Nestle.
    Det är många barn i Sverige som har och äter deras barn mat och lever fortfarande,så jag tycker att problemet ligger någon annanstans.

• Bamse04

När jag skrev "bara darför" då reagerade jag mest på det här att de ska uppmana hela tiden med amningen och jag är trött på att bli uppmanad på det hela tiden,jag vill mata mitt barn med flaskan utan att få frågor och blickar.

Men sen så håller jag fast vid min tidigare inlägg.
    Jättetråkigt om alla de där barnen men jag tycker inte att det är Nestles fel fortfarande.
    Som sagt Nestle kan inte rå för det att de är outbildade,fattiga,dåligt ekonomi,dåligt higiyen osv.

Och visst som jag skrev redan innan alla får tycka

ha en bra dag alla

• Bamse04

Viran:

Det var väl lite onödigt att kalla oss andra som vill inte bojkota töntiga eller hur.
    Jag respekterar ditt sätt att tänka och tycka så tycker jag du borde göra likadant,man behöver inte gå så långt.

Och så tycker jag att WHO ska byta sin gammla kod från 80-talet,för det är långt bakom oss.

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?