Varför bojkotar ni Nestle barnmat?
vi använder nästan bara nestle och vi tycker det är jättebra!!!!
vi använder nästan bara nestle och vi tycker det är jättebra!!!!
*gapskratt*... viran.... ja du har rätt det är mitt samvete...och mitt samvete är helt rent, det kan jag lova dig!!!
och lucas ÄLSKAR nestles grejor och jag med......
tror jag lämnar denna tråd innan nån får ett utbrott.. herregud....
hemskt för oss som älskar nestles barnmat...
älskar findus fiskgratäng....
bara använder Loreals smink och krämer....
brygger mitt favorit Zoegas flera ggr om dag....
tackar glatt ja till after eight om jag blir bjuden....
jag har förstått att de flesta här kommer bli rasande men jag måste bara få säga det...:::)
Katharina: jag gjorde detta val för llläääännnggeee sen och kan inte ändra på det för då skulle jag ändra hela min och min familjs vardag och vi trivs bra som det är...
men jag respekterar alla här som tycker annorlunda.. verkligen!!!
vi är hårda mot varandra här men vi har i alla fall en sak gemensamt...hi,hi...
bra!!!
p.s skröt inte innan... ville bara säga att jag verkar handla alla grejor som kom upp på nåns inlägg...
och det vill jag inte ändra på....
titti och mini: jag är ledsen men jag har inget svar...
jag har många svar men inget som skulle accepteras i denna tråden....
hinner inte nu.... ska laga mat och gå och träna men försöker hitta tråden sen...
japp.. då är jag tillbaka och jag lovade ju nån här att försöka ge ett svar.. men jag vill absolut inte bråka...
först vill jag bara säga att jag absolut inte försvarar nestle på något sätt.. sen vill jag erkänna att jag inte alls är insatt så bra som ni i detta ämne(skummade bara snabbt igenom...)
kunde inte amma lucas när vi kom hem fr.bb och han var vrålhungrig så min man gick ner till apoteket för att köpa ersättning tills mjölken kommit igång.. och det råkade bli nan eftersom de ej hade något annat och vi hade tänkt att bara amma liksom.... (så vi visste knappt vad ersättning var....) sen har vi bara fortsatt med det och har inte velat strula med lucas mat eftersom det hela tiden gått bra med nan och sen nestles välling har vi fortsatt, helt ovetande om vad som händer i afrika..kanske låter som vi inte bryr oss om världen men det gör vi... har inte hört något om detta förrän idag... trots att vi tittar på nyheterna varje dag!!!
sen skulle jag aldrig drömma om att after eight o zoegas på nåt sätt har med nestle att göra... men det har det tydligen... och jag känner inte att jag orkar (ivarje fall inte som det ser ut nu.. med en liten bebis..och allt annat) att jag orkar stå och kontrollera alla livsmedel vi använder och ändra hela skafferiet!
men jag förstår er som har haft koll på det fr. början men det har inte vi..
vi gör andra (förhoppningsvis) bra saker för denna världen såsom fadderbarn, stöder barncancer fonden m.m
man kan ju inte engagera sig i allt och just detta ämnet har inte blivit min hjärtefråga...
men jag tycker det är bra att ni alla gör det som känns bäst för er och kämpar för världen på ert sätt...
hoppas nu att jag gett lite svar och inte bara drar upp en disskusion igen....
ha en trevlig helg alla kämpar och supermammor!!!!
nu är ni inte inloggade men jag hoppas ni hittar tråden...
hi,hi...
oj... har inte varit inne på hela dan... vilken tråd.... hela fl är engagerade..
unika.. såg du mitt svar?
jag håller också mig i skymundan....
ja men det var igår.. ville ju svara så ni inte bara trodde att jag gav upp... hi,hi... hann inte svara direkt...