Inlägg från: Marlene |Visa alla inlägg
  • Marlene

vadå bara därför... det är spädbarn som dör är det bara därför...

• Marlene

Det är nestle som ger mödrarna ersättning och dom ger det eftersom dom tror att det är bättre än bröstmjölken. Eftersom dom är outbildade kan dom inte läsa och blandar därför inte som det ska och dom har inte råd att köpa tillräckligt. Så det handlar inte bara om att dom blandar med skitigt vatten. läs på den här sidan www.amningshjalpen.se/foreningen/nestlebojkotten.htm

• Marlene

nestle kan rå för att dom sponsrar sjukhus med ersättning som ges till barnen så att deras egna produktion inte kommer igång och sen när dom lämnar sjukhusen så slutar dom få ersättning och måste köpa den själv men dom har inte råd... det är nestles fel!!

• Marlene

läs den sista länken jag skickade!

• Marlene

men har inte ett nestle nått som helst ansvar då...

• Marlene

nä men nu är det nestle vi diskuterar, självklart tycker jag att kvinnorna ska utbildas men det är ju en annan diskution

• Marlene

SuperMia1980: Nä men jag tycker att det är fel att tjäna pengar på oskyldiga spädbarn, som dessutom dör och JA dom gör nånting olagligt. Har du läst på sidorna jag skickade?

• Marlene

just det du skrev har jag inte köpt (suck, älskar After Eight ) men jag har inte stehård koll men ser jag att det står nestle så köper jag inte, eller om jag ser det när jag redan har köpt så köper jag inte igen.

• Marlene

MiaL: Alla kan göra nånting bara man vill...

• Marlene

Lilja84: Jag frågar ju inte vad det är för kaffe jag blir bjuden på, bojkotten handlar om vad jag köper!

• Marlene

ja jag kan inte förstå att man inte ens försöker!!!!

• Marlene

Katharina: Som vadå... jag älskar after eight och har ännu inte smakat nått som är så gott.

• Marlene

nääänäää *hopparochstamparochläggermigpåmarkenochskrikertjurigt*

• Marlene

fast dom är ju goda dom med... men inte lika goda

• Marlene

turia: Varför då, så länge ingen går till personangrepp så måste man ju vara fri att diskutera.

• Marlene

clinan: Nä men dom är outbildade och får intrycket att ersättning är bättre än bröstmjölken. Och vem vill inte sitt barns bästa... sen går det åt skogen för dom kan inte läsa hur dom ska blanda, dom blandar för lite pulver i vattnet, dom blandar med skitigt vatten, dom har inte råd att köpa ersättning men dom har inte nog med mjölk själva eftersom barnet har fått ersättning.

• Marlene

Peppa: Ja jag kan inte glömma en dokumentär jag såg där dom flådde en hund levande för att pälsen vart finast då...

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?