Inlägg från: Filipsmamma |Visa alla inlägg
  • Filipsmamma

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Min son äter All barnmat men favoriten för honom är nestle, och han fick nestles Nan som ersättning.

Som någon annan skrev mitt samvete är rent.

• Filipsmamma

Tycker att båda läger ska respektera varann här.

Ni som vill bojkotta nestle gör det.

Vi andra har rätt till vår stånd punkt.

• Filipsmamma

Har jag någonstanns sagt sköt dig själv och skit i andra?

Har bara sagt man ska respektera vad folk tycker.

När min son var liten så hade jag inget val än att ge honom ersättning från Nestle, sempers höll på att ta livet av honom.

• Filipsmamma

Jag för mig köper mat som jag tycker om, jag kollar inte så mycket märkningar.

Sen köper jag nestles gröt för att min gosse tycker bäst om den han får åtminstone inte magknip av den som gör honom otröstlig. Hipp köper jag inte pågrund av att gossen vägrar äta den.

• Filipsmamma

Jag har läst på Nestles hemsida, vet inte om jag ska tro på utpumpande propaganda organisationer, eller på företagets egenskrivna värderingarn och ändringar.

WHO och de andra hänger nog kvar i 80talshetsen.

Bakterierna som de små får i sig via ersättningen, får barnen i allafall i sig, och många barn som inte får ersättning dör en då av undernäring i tidig ålder i uländerna pågrund av just näringsbrist ( näringsfattig bröstmjölk) mm.

Ok okunniga mödrars slarv kan man faktiskt inte anklaga någon annan för världen är hård alla överlever inte tyvärr då är det lätt att hitta synavbockar..

Men denna tråden har börjat spåra ur, inte undra på att det finns krig i världen.

• Filipsmamma

Ja det betyder att Who mfl, letar syndbockar för saker dom inte kan göra något åt.

Det är naturligt med hög barndödlighet i Uländer och har tyvärr alltid varit så endast de starkaste överlever.

Sen så är det väl regeringarna i dessa länder, som ska bojkottas tills utbildning är en rättighet?

• Filipsmamma

Jo i Uländer är det väldigt vanligt med hög barndödlighet. En nära vän till mig jobbade som hjälparbetare hon var i uganda och etiopien, hon slutade pågrund av att hon inte klarade av just att se alla sjuka småbarn som oftast dog innan dom är ett år.

Av näringsbrist och infektioner, de barnen hon såg hade inte fått ersättning eller någon hjälp över huvudtaget från typ Nestle.

• Filipsmamma

Och jag är fadder åt 4 stycken barn.

• Filipsmamma

Jag tror att Who och amningshjälpen står och hackar på samma ställe som för 20 år sedan.

Dom har helt enkelt fastnat i ett spår som dom inte kommer ur.

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?