Inlägg från: mia1980 |Visa alla inlägg
  • mia1980

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Men om Nestlé är det ända sonen äter... Jag köpte Nestlés välling i 1½år bara för att min son drack ingen annan välling.

Bamse04: Deras välling är bra.

• mia1980

Det är inte helt och hållet Nestlés fel att alla dessa barn dör. Det är ju upp till ländernas regering att se till att folket får utbildning.

• mia1980

Marlene: Klart att dom har men det är inte bara dom. Läs mitt förra inlägg.

• mia1980

Marlene: Men är det Nestlé som ska betala kvinnornas utbildning eller?? Vi diskuterade varför Nestlé ska bojkottas och visst kan dom göra fel i vissa fall men gör dom något som är olagligt???

• mia1980

Jag lämnade tråden igår eftermiddag och det har blivigt mycket sura inlägg här sen dess.
    Kan meddela ALLA ni bojkottar Nestlé att jag har använt MÅNGA av deras produkter länge. Den ända ersättningen och vällingen min son tyckt om har varit Nestlé, har testat Semper med jämna mellanrum men inte då.

Jag läser tidningar, tittar på nyheterna och lyssnar på radionyheter och har inte hört om bojkottningen på ca 10 år. Om Nestlé nu gör olagliga saker ska dom inte dras inför rätta då eller?

Kan även säga att jag har inget dåligt samvete för detta utan jag hade haft mer dåligt samvete om min son hade varit hungrig för att det inte finns något annat han tycker om.

• mia1980

Viran: Handlar du på IKEA och H&M?

Dom har också haft samma problem som du säger Nestlé har. Att deras marknadsföring och tillverkning skadar barn i andra länder.

• mia1980

Titti och mini: Klart att dom skriver på ett snyggt sätt.

Jag bojkottar inte Nestlé men jag röstar i riksdagsvalet. Jag har inte sagt att min röst inte skulle göra någon skillnad.

Jag tänker fortsätta om Nestlé fortsätter göra mat som är bra för MIN son.
    Jag lider inte av Nestlés "orättvisor" i U-länderna, MEN jag bryr mig ändå. Man måste kunna lösa detta på ett annat vis. T.ex. kontakta regeringen och be dom hjälpa dom som lider med t.ex att fixa lagar och bestämmelser i deras land.

Man måste inte bojkotta saker man själv tycker är bra, man kan lösa de flesta problem på andra sätt.

• mia1980

Titti och mini: Jag menade att man kunde kontakta VÅR regering så att dom kan sätta press på u-ländernas regering.

"Vad menar du med att man inte ska bojkotta saker man tycker är bra? Så det egna nöjet går före allt annat?" Inte nöjet men hälsan....

• mia1980

Titti och mini: "Hälsa? - ja, uppenbarligen din sons, men mår han då illa av semper eller egen mat? Blir sjuk då eller? för näringsmässigt är ju semper o Nestle likvärdiga..." Om han mår illa av sempers gröt/välling/burkar det vet jag inte för han äter det inte. Han tycker det är rent av ÄCKLIGT.
    När vi köper kaffe köper vi Zoegas (Nestlé), dricker inte mycket the men det som är godast är Lipton (Nestlé).
    Jag går bara på det som är gott. Ska jag bojkotta något så får konkurenterna komma med godare saker.

• mia1980

Dom dödas ju med flit. Kan inte tänka mig att Nestlé vill att barnen ska dö...

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?