Inlägg från: mandis |Visa alla inlägg
  • mandis

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Man blir ju riktigt rädd när man läser här. Inte konstigt att världen ser ut så som den gör när folk tänker så som vissa här gör. Det mest sorgliga är att det är detta ni lär era barn.

Det är detta jag får ut av era resonemang:

"Om nåt är gott varför ska jag bry mig om andra människor"

"Varför ska jag bry mig bara för att ANDRA har det dåligt och jag tycker faktiskt att det är helt ok att jag hjäper till att göra så att de får det fortsatt dåligt"

"JAG ensam kan ju inte ändra på nåt"

"Jag struntar i att det är omoraliskt, så länge det inte är olagligt gör det mig inget ÄVEN om oskyldiga barn dör"

• mandis

Men snälla Marsipan, har NÅGON här fördömt eller mobbat de som ger Nestles ersättning till sitt barn. Tvärtom är alla överens om att bojkotten ska gälla sånt som man KAN vara utan och inte sådant som man verkligen behöver till exempel ersättning till sitt barn.

• mandis

SuperMia 1980- är det någon skillnad på om de VILL att barnet ska dör eller om de ÄR medvetna om att barnet dör när de gör så som de gör och inte ens bryr sig.

• mandis

Du behöver inte bojkotta de om du inte vill men det är i alla fall bra att du håller med om att det de gör är fel.

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?