Inlägg från: Unika |Visa alla inlägg
  • Unika

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Lilja84 - Jag tycker att du för ett märkligt resonemang. Varför är du så intresserad av hur man reagerar på Findus fiskgratäng på en bjudning? Det är väl knappast det som är den springande punkten? Du fattar säkert också att allt inte är svart eller vitt. Det finns nyanser av grått också... För mig innebär detta att jag GIVETVIS bojkottar Nestlé så långt det är möjligt, utan att för den delen göra mig ovän med folk runt omkring mig. Jag måste dock erkänna att jag inte kände till att Nestlé ägde tex Loreal så på den fronten får det bli bättring.

• Unika

Lilja84 - Klart man får undra - fast då får man vara beredd på motfrågor...

• Unika

Filipsmamma - Tyvärr, men du får ingen respekt från mig vad gäller det här. Jag kan acceptera att du väljer att köpa Nestlé trots att din son även äter annan mat, men min respekt får du inte.

• Unika

Lucasmamma - För min egen del så kan jag säga att jag inte alls blir rasande. Jag tycker tvärtemot att du är ganska komisk. * sällar mig till den redan påtalat låga nivån *

• Unika

Jag fattar inte heller. Detta är ett diskussionsforum. Det innebär att man får räkna med att alla inte kommer att tycka likadant som en själv. Hur detta blir till mobbing förstår jag inte.

• Unika

Leaaa - menar du att du respekterar alla val som alla andra gör bara för att det är deras eget val? Jag skulle kunna ta ett antal mer eller mindre sjuka exempel.... Men du kan använda din egen fantasi istället.

Återigen. Jag accepterar att du (mfl) inte tycker att det är värt ansträngningen att bojkotta Nestlé. Men nån respekt är det inte värt anser jag.

• Unika

Titti och Mini - Vilket jättejobb du har gjort i den här tråden!!! Hoppas att du har tålamod att fortsätta diskussionen trots att argumenten från motståndarna är svårbemötta. Hur diskuterar man med varandra när man inte ens delar de mest fundamentala värderingarna?

Jag kan inte förstå att den här tråden har tagit den vändning som den har gjort. Att naturligt urval och andra gamla förlegade synsätt skulle få liv här trodde jag aldrig! Om jag fortsätter skriva i den här tråden kommer jag snart att ta till personangrepp, så jag håller mig lite i skymundan. Det är nog bäst så....

• Unika

Lucasmama - Näe, nu hänger jag inte riktigt med (skyller på dålig nattsömn...). Ställde jag en fråga till dig?

• Unika

Titti och Mini - Tystnaden kring den frågan är väldigt talande tycker jag.

• Unika

Leaaa - försöker du avleda uppmärksamheten nu eller? Svara på Titti och Minis fråga istället nu när du ändå är här och deltar i tråden.

Marsipan - Utesluter det ena det andra eller? Kan man inte både vara medveten om svält och barnarbete, och samtidigt bojkotta Nestlé?

"För visste ni att vi i västvärlden konsumerar så mycket mat att det inte inte räcker till de svältande i u-länderna? Att mycket av kläderna vi köper tillverkas av små barn som jobbar ihjäl sig i t.ex. Kina, Pakistan osv? Handdukar vi använder, lakan, strumpor, leksakerna till våra barn osv?"

• Unika

Titti och Mini - Publicera gärna rättviselista om du har möjlighet. Det är säkert fler än jag som är intresserade av att veta mer.

Tänk att Hipp var med i "förbrytarregistret". *besviken*

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?