Inlägg från: Leaaa |Visa alla inlägg
  • Leaaa

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

När ni är så duktiga på att visa respekt för barn som dör, för andra länder etc...varför inte visa lite respekt mot dom människor som faktiskt inte väljer å bojkotta nestlé?! Varför inte respektera deras val?! det är ju trots allt deras EGET val! om vi alla tänkte å gjorde likadant här på jorden skulle det sluta riktigt illa. Bara att tänka tanken får mig å rysa i hela kroppen.

JAG köper den mat, å kommer att köpa den mat som mitt barn tycker om. Att bli påhoppad i en affär (som jag blev för någon dag sen) för att man köper Netslés mat visar bara hur omogna vissa människor är. Dessa människor tycker jag enbart synd om, deras liv måste vara riktigt tråkigt.

• Leaaa

unika: vi har tilldelats ett liv var och en av oss. Vad vi senare väljer att göra med/av vårt liv är upp till oss. man kan respektera en människans val men man behöver inte acceptera just det val om man inte vill. jag respekterar allas val men håller inte med alla om att just deras val är rätt! Det är trots allt DERAS val, denne individens val som den faktikst har rätt till! Genom att respektera sig själv, respekterar man andra också!

• Leaaa

Katharina, vi skulle vilja så mycket här i livet men tyvärr så är vi inte mer än människor. Man lär sig av sina misstag eller hur?! Mig kan du säga emot hur mycket du vill men jag gör i alla fall det som passar mig. Man väljer trots allt helt själv vad man vill ta till sig. Att du tycker en sak e fel, behöver inte hela världens befolkning tycka! Grymt mycket snack men tyvärr oftast för lite verksta i sådana här frågor. Varför? Jo, för att folk tycker olika.

• Leaaa

Om Nestlé vore ett så dåligt företag skulle det sprängts för länge sen. Man skulle då förbjuda försäljning världen över, förbjuda tillverkning etc för att senare ta död på hela företaget eller hur?! Vi i sverige är ganska duktiga på att stänga av intaget av vissa varor. Tänk er bara då det var igång med galnakosjukan-grejen! Blixt snabbt så fanns det inte en bit kött från dom drabbade länderna i butikerna!

• Leaaa

Det är knappast Nestlés fel att många människor i tredje världen inte kan läsa/skriva eller hur?!

• Leaaa

Titti och mini, Saddam Hussein gjorde nått fruktansvärt ohumanitärt å sprängdes till slut när nästan hela världen gick mot han å hans män. Företaget Nestlé är piss i havet mot vad världen kan göra om det finns undelag för det eller hur?

• Leaaa

Titti o mini, såg att du också kunde skriva vättiga saker. Du skrevier (Nä, känner att många av oss är så olika så tror inte vi kan förstå varandra alls). Just precis, vi är OLIKA! Respektera dom som inte är lika som du så blir du respekterad tillbax! Folk får göra som dom vill, vi har sätt å läst att du å många med dig bojkottar Nestlé. Okej! Gör ni det (med all respekt från min sida) men låt dom som vill handla å använda Nestlés produkter göra det. Håll inte på kräv en massa förklaringar från folk. Vem är du så att man ska förklara för dig varför man just använder ett visst märke?! Varför kan du inte bara skriva till någon som inte tänker som du ett enkelt "ok" å gå vidare?! Du e rolig du!

• Leaaa

Titti o mini, Mitt svar till dig blir att jag tänker handla av Nestlé, jag tänker inte bojkotta dom å jag tänker fortfarande ha respekt mot dom som inte tänker som jag. Varför haka upp sig på nått som hände för mer än 20 år sen. Alla gör vi våra misstag som jag fortfarande i det här fallet inte helt skyller på Nestlé. Gör Nestlé sådana saker idag? JAg tror knappast det! Världen har koll på vad som sker, det skulle blivit stopp för länge sen. Så länge Nestlé finns att köpa i våra vanliga butiker så lär jag handla av dom produkter som vi har behov av.

Unika:
    JAg har vännen ett annat liv också! Det som kallas för PRIVAT liv. Med det vill jag ha sagt att jag inte är 24h online på fl för att underhålla er med svar!

• Leaaa

titti o mini, dom som började hacka på Nestlé för 20 år sedan hackar fortfarande. Om det nu vore så tragiskt så skulle fler organisationer ansluta sig till dom som återigen hakat sig på ett å samma misstag företaget gjort för 20 år sedan. Jag har läst en hel del om varför folk bojkottar Nestlé å det är återigen på grund av samma misstag företaget gjort för mer än 20 år sen. Jag skrev också tidigare (nu vet jag inte om det var till dig) om Iraks fd ledare Saddam Hussein. Han gjorde ohumanitära saker för många år sedan som folk försökt å stoppa, han gav sig inte å då tog man tag i saken med våld (inget annat funkade som sagt). Jag tror inte att världen blundar för så pass stora saker!

Jag har inte så mycket mer att säga förutom att upprepa det jag sagt flera gånger innan; Jag köper å kommer att köpa dom varor ur Nestlés srotiment så länge dom finns i hyllorna å så länge vi har ett behov.

• Leaaa

Titti o mini, jag skrev till dig i din gb! Vi kan bolla fram å tillbax hur mycket vi vill. Vi tänker olika å låt oss göra det! Du får jätte gärna bojkotta dom om du vill, jag ska varken fråga dig om hur länge du tänker göra det etc. Jag anser fortfarande att du har nått att stödja ditt val på å att valet är ditt. Jag har valt å inte göra som du å de valet är mitt. Det är ju trots allt super skönt å kunna leva som man vill eller hur? Super skönt å inte behöva göra som alla andra!

• Leaaa

Titti o mini, jepp! Ska baka bullar å muffins nu...Har nog sagt mitt, låter andra säga sitt också. Ha en bra dag!

/LEA

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?