Inlägg från: Viran |Visa alla inlägg
  • Viran

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

om det är det enda ditt barn äter så skall du väl självklart ge det. men om man kan undvika det så är det väl jättebra då nestle är ett jäkla skitföretag som utnyttjar fattiga. Dessutom har det hittats larver i deras barnmat, skulle aldrig köpa nestle, vill inte föda mina barn på u-länders barns bekostnad....

• Viran

lucasmama: det är ju ditt samvete....

• Viran

så du tycker inte att det är rätt att bojkotta ett företag som gjort så att mängder av barn dött....

• Viran

folk är visst lite tröga i äpplet..

• Viran

ja man kan ju tycka att det är töntigt, jag tycker att det är jäkligt töntigt att inte bojkotta när det finns alternativ(om man måste ge nan så måste man, så har jag sagt det)

• Viran

jag lyckas verkligen inte bojkotta alls men det är ju självklart att jag gör det där det står klart och tydligt att det är nestle tex på barnmat....

• Viran

men det hjälper ju knappast om man köper det...

• Viran

det var ju någon som skrev att bojkotten var töntig och då skrev jag bara att jag tyckte att det var töntigt att inte bojkotta...

• Viran

ää nu får ni ge er asså om ni vill stötta ett företag som har lätt till att barn dör så varsegod...men jag kan inte säga att jag hyser minsta respekt till er för det. Sen det med ersättning så fattar jag att man ger nan om de inte tål semper, det hade jag oxå gjort men det handlar om de gånger man har val, jag hade då inte haft gott samvete..

• Viran

lucasmama: förstår att du inte kan svara för det finns inget som är moraliskt försvarbart i ditt och andras beteende!

• Viran

martina426: läs trådarna så kommer du att ändra uppfattning!!

• Viran

jag säger bara som jag sagt innan det är era samveten..jag förstår om era barn inte äter eller tål annan mat, det är ingen som säger något om det. MEN om man har ett val och medvetet stöder ett företag som lett till att mängder av barn dör så skulle jag fan inte ha gott samvete i alla fall....

• Viran

nej det är faktiskt mycket som jag inte har gottsamvete för. tex har jag dåligt samvete konstant för mina barn konstant, men jag skulle fortförande inte medvetet stödja nestle....

• Viran

Erik: va bra att du är en sådan människa som kan göra sånt utan att få dåligt samvete...
    Ha så kul itråden jag åker bort över helgen!!!

• Viran

vad bra att din son mår bra då...

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?